Análisis de la comunicación interna para la creación del departamento de Relaciones Públicas en la empresa CONSUTECAP CÍA. LTDA., de la ciudad de Guayaquil año 2016
Fecha
2017-03
Autores
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Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL
Resumen
El objetivo principal de la elaboración de este trabajo de investigación es
analizar de la comunicación interna para la creación del departamento de
Relaciones Públicas en la empresa CONSUTECAP CÍA. LTDA., de la
ciudad de Guayaquil año 2016. Por lo que nace debido a la necesidad de
conocer a fondo la evolución de todo lo relacionado al proceso de
comunicación y de qué manera es discernida en el personal que labora en
esta empresa, se pretende identificar la comunicación integral en todos
sus niveles. Así también, busca determinar cómo son manejadas las
Relaciones Publicas en la empresa, ya que éstas son el vínculo de las
mismas con el mundo exterior. Este proyecto busca identificar de forma
técnica el problema latente dentro de la organización, las causas, las
consecuencias y las posibles soluciones al mismo. Además se busca
establecer un marco teórico con la información más relevante encontrada
de acuerdo a las variables y objetivos planteados. Se realizó la
determinación de los métodos, técnicas, fuentes de información y tipo de
investigación para acto segundo proceder a encontrar resultados.
Posteriormente se pudo identificar las conclusiones y recomendaciones
que permiten desarrollar la propuesta de diseñar el plan integral de
comunicación para lograr la creación del Departamento de Relaciones
Públicas en la empresa CONSUTECAP CÍA. LTDA., a fin de mejorar la
comunicación interna y externa de la misma
The main objective of the development of this research is to analyze internal communication for the creation of the Public Relations department at the company CONSUTECAP CÍA. LTDA., in the Guayaquil city, in the year 2016. This Project was created because of the need to get to know the evolution for everything related to the communication process and how it´s discerned in the staff working in this company, it aims to identify integrated communication at all levels. So also seeks to determine how they are handled public relations in the company, as these are the similar relationship with the outside world. This research seeks to identify the latent form technical problem within organization, the reasons, the consequences and the possible solutions to the same one. It also seeks to establish theoretical framework with the most important information found according to the variables and objectives of this research. We are determining the methods, techniques, information sources and type of investigation immediately to proceed to find results was performed. Subsequently able to identify the conclusions and recommendations that develop comprehensive communication plan to determine the feasibility of the creation of the Department of Public Relations Company CONSUTECAP CÍA. LTDA., to improve internal and external communication of the company.
The main objective of the development of this research is to analyze internal communication for the creation of the Public Relations department at the company CONSUTECAP CÍA. LTDA., in the Guayaquil city, in the year 2016. This Project was created because of the need to get to know the evolution for everything related to the communication process and how it´s discerned in the staff working in this company, it aims to identify integrated communication at all levels. So also seeks to determine how they are handled public relations in the company, as these are the similar relationship with the outside world. This research seeks to identify the latent form technical problem within organization, the reasons, the consequences and the possible solutions to the same one. It also seeks to establish theoretical framework with the most important information found according to the variables and objectives of this research. We are determining the methods, techniques, information sources and type of investigation immediately to proceed to find results was performed. Subsequently able to identify the conclusions and recommendations that develop comprehensive communication plan to determine the feasibility of the creation of the Department of Public Relations Company CONSUTECAP CÍA. LTDA., to improve internal and external communication of the company.
Descripción
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Palabras clave
COMUNICACIÓN, RELACIONES PÚBLICAS, PLAN INTEGRAL DE COMUNICACIÓN
Citación
APA