Influence of warm up activities in reading comprehension skill

Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
Resumen
This research project is based on the creation of a set of warm up activities to develop the reading comprehension of the students of tenth grade of General Basic Education of the Institute of Education “Provincia de Tungurahua” who showed deficiency of certain educational knowledge at the time of developing a reading comprehension skill. The theoretical frame contains information about the variables studied of the educational research which were used also to justify the proposal. The methodological approach of this investigation is of mixed character, it can be said that it has a quantitative and qualitative approach. This is also descriptive, explanatory and purposeful research. The interview, the observation guide, the test and the survey were the instruments of investigation applied to the teacher and students to collect and corroborate information about the deficiency in the development of reading comprehension. This research is important because the application a set of activities based in development reading comprehension will strengthen the knowledge of the students previously acquired in class. Then, it is confirmed the existence of the scientific problem by means of the realization of an initial diagnosis applied to a sample group and, finally, this gave us the possibility to apply a solution which consisted of a set of warm-up activities to contribute to increase the warm up activities in the development of reading comprehension skill, in tenth graders of General Basic Education of the Institute of Education Provincia de Tungurahua
Este proyecto de investigación se basa en la creación de un conjunto de actividades para desarrollar la comprensión de lectura de los estudiantes de décimo grado de Educación Básica General del Instituto de Educación Provincia de Tungurahua que mostraron deficiencia de ciertos conocimientos educativos en el momento de desarrollar una habilidad de comprensión de lectura. El marco teórico contiene información sobre las variables estudiadas de la investigación educativa que se utilizaron también para justificar la propuesta. El enfoque metodológico de esta investigación es de carácter mixto, puede decirse que tiene un enfoque cuantitativo y cualitativo. Esta es también una investigación descriptiva, explicativa y con propósito. La entrevista, la guía de observación, la prueba y la encuesta fueron los instrumentos de investigación aplicados al profesor ya los estudiantes para recopilar y corroborar información sobre la deficiencia en el desarrollo de la comprensión lectora. Esta investigación es importante porque la aplicación de un conjunto de actividades basadas en el desarrollo de la comprensión lectora fortalecerá el conocimiento de los alumnos previamente adquiridos en la clase. A continuación, se confirma la existencia del problema científico mediante la realización de un diagnóstico inicial aplicado a un grupo de muestras y, finalmente, esto nos dio la posibilidad de aplicar una solución que consistió en un conjunto de actividades para contribuir e incrementar en el desarrollo de la habilidad de comprensión de lectura en décimo grado de Educación Básica General de El Instituto de Educación Provincia de Tungurahua
Descripción
PDF
Palabras clave
SET WARM UP ACTIVITIES,, READING COMPREHENSION, READING
Citación