The importance of education in the development of reading skills in the basic english learning in eighth year students of Huancavilca Fiscal School, zone 5, district 8, province of Guayas, canton Guayaquil, Rocafuerte Parish, Academic period 2015-2016

Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
Resumen
The present project which covers an issue of relevant importance because it deals with a fundamental issue in the educational process in a foreign language area in Basic Education such as the optimal learning of English subject and the development of reading skills in this Language, through the use of technological tools as innovative teaching material during the teaching of the subject. The main objective is to create a guide of practical workshops so that teachers can apply it in the classroom and in this way facilitate interactive and meaningful learning for learners. Under a method of bibliographical research, field and descriptive, analytical, inductive and deductive methods where the educational community participated in the surveys that is used as data collection technique and interviews applied to the director and teacher of English. The result of the application of these statistical data proved the effectiveness of the application of the Technology and that this affects the teaching-learning process of students in Basic Education in the area of Foreign Language, which provides motivation for meaningful learning And quality as expressed in the development of reading skills in students. The proposal aims to strengthen learning and encourage the active participation of teachers and learners of the eighth year of Basic Education in the academic training of English language learning and development of reading skills to promote understanding and analysis of content learned in the classroom
El presente proyecto el cual abarca un tema de relevante importancia debido a que trata sobre un tema fundamental en el proceso educativo en un área de Idioma extranjero en la Educación Básica como es el aprendizaje óptimo de la materia Inglés y el desarrollo de competencias lectoras en este idioma, a través del uso de herramientas tecnológicas como material didáctico innovador durante la enseñanza de la materia. El objetivo principal es la de crear una guía de talleres prácticos para que los docentes puedan aplicarlo en el aula y de esta manera facilitar al aprendizaje interactivo y significativo a los educandos. Bajo un método de investigación bibliográfica, de campo y descriptiva, métodos analítico, inductivo y deductivo en donde la comunidad educativa participó en las encuestas que se utiliza como técnica de recolección de datos y entrevistas aplicadas al director y docente de Inglés. El resultado de la aplicación de estos datos estadísticos comprobó la eficacia de la aplicación de la Tecnología y que esta incide en el proceso de enseñanzaaprendizaje de los estudiantes en Educación Básica en el área de Idioma Extranjero, lo cual brinda motivación para un aprendizaje significativo y de calidad como se expresa en el desarrollo de competencias lectoras en los estudiantes. La propuesta se orienta a fortalecer el aprendizaje y fomentar la participación activa de los docentes y educandos del octavo año de Educación Básica en la formación académica del aprendizaje del idioma Inglés y desarrollo de competencias lectoras para fomentar la comprensión y análisis de los contenidos aprendidos en el aula.
Descripción
PDF
Palabras clave
TECHNOLOGICAL, RESOURCES-READER, SKILLS-ENGLISH
Citación