M-learning en el método de enseñanza - aprendizaje de la matemática de los estudiantes de octavo año de educación básico del colegio José María Egas en la ciudad de Guayaquil, periodo 2016-2017.
Archivos
Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
El presente proyecto de investigación tiene como finalidad analizar las
carencias académicas presentadas en los sistemas educativos, por el bajo
rendimiento en los procesos de enseñanza – aprendizaje en los
estudiantes en la asignatura de matemáticas en los cursos de octavo año
de Educación Básica General del colegio José María Egas, como
desarrollo se implementara una aplicación móvil educativa. Para dar
solución al problema, que se están presentando se realizaron encuestas a
docentes, estudiantes y entrevista a los directivos. El propósito de los
autores de este proyecto es la implementación de una aplicación móvil
educativa, que muestre que es una herramienta pedagógica y a su vez
tecnológica para una excelente enseñanza a los estudiantes de la
Institución, al impartir la clase los docentes sea de manera motivada, donde
la aplicación móvil educativa dispondrá de contenidos y actividades en la
enseñanza- aprendizaje para obtener un alto rendimiento.
The aim of this research project is to analyze the academic deficiencies presented in the educational systems due to the low performance in the teaching - learning processes in the students in the Mathematics course in the eighth year of the General Basic Education of the Jose Maria School Egas, as development will implement an educational mobile application. In order to solve the problem that is being presented, surveys were carried out on teachers, students and interviews with managers. The purpose of the authors of this project is the implementation of an educational mobile application that shows that it is a pedagogical tool and in turn technological for an excellent teaching to the students of the Institution, when imparting the class teachers in a motivated way, where The educational mobile application will have content and activities in teaching and learning to achieve high performance.
The aim of this research project is to analyze the academic deficiencies presented in the educational systems due to the low performance in the teaching - learning processes in the students in the Mathematics course in the eighth year of the General Basic Education of the Jose Maria School Egas, as development will implement an educational mobile application. In order to solve the problem that is being presented, surveys were carried out on teachers, students and interviews with managers. The purpose of the authors of this project is the implementation of an educational mobile application that shows that it is a pedagogical tool and in turn technological for an excellent teaching to the students of the Institution, when imparting the class teachers in a motivated way, where The educational mobile application will have content and activities in teaching and learning to achieve high performance.
Descripción
PDF
Palabras clave
LEARNING, APLICACIÓN MOVIL