The influence of interactive song activities in listening comprehension, for students of the tenth grade of basic education from Adolfo H Simmonds School, zone 8, third district, province of Guayas, city Guayaquil, academic year 2015 2016.

Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This educational project shows the influence of the interactive song activities stress in listening skills of students and how these kind of activities can help students to improve their listening comprehension. On this way, it was applied research instruments to students of tenth grade “A” of General Basic Education School Adolfo H. Simmonds corresponding to zone 8, District 3, Province Guayas, Cantón Guayaquil and 2015-2016 academic year. First, these instruments as observation guide which help to observe how teacher and students interact in listening activities. Second, an interview was applied to the teacher to know what type of methodologies are used in class. Third, a survey applied to students in order to their opinion about the musical preference and finally an test to evaluate listening skills of students of the institution before mentioned. Besides, this project is based on some educational guidelines as linguistic, pedagogical and psychological that helped to make an integral teaching process to benefit those students. Therefore, it has been designed a Booklet with interactive songs to improve the listening skills
Este Proyecto educacional muestra la influencia de las actividades interactivas con canciones en la habilidad de la escucha de los estudiantes y como estas clases de actividades pueden ayudan a los estudiantes a mejorar su comprensión auditiva. De esta manera, estos instrumentos de investigación se aplicaron a estudiantes del décimo grado "A" de Educación General Básica del Colegio Adolfo H. Simmonds correspondiente a la zona 8, Distrito 3, Provincia del Guayas, Cantón Guayaquil, año académico 2015 – 2016. Primero, estos instrumentos como la guía de observación nos ayudan a percibir como el profesor y el estudiante interactúa en las actividades de la escucha. Segundo, fue aplicada una entrevista al profesor para saber qué tipo de metodologías son usadas en clase. Tercero, una encuesta aplicada a los estudiantes de manera que den su opinión acerca de sus preferencias musicales y finalmente una prueba para evaluar la habilidad del escucha en los estudiantes de la institución antes mencionada. Además, este proyecto está basado en algunos lineamientos educativos como lingüísticos, pedagógicos y psicológicos que ayudaron a hacer un proceso de enseñanza integral para beneficiar a los estudiantes. Por lo tanto, se ha diseñado un folleto con canciones interactivas para mejorar la habilidad del escucha
Descripción
PDF
Palabras clave
INTERACTIVE SONGS, LISTENING SKILLS, METHODOLOGY
Citación