Estudio de gestión de comercialización de la “Ferreteria Vilcabamba” ubicada en Pascuales, provincia del Guayas, periodo 2015-2016
Fecha
2018
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Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Ciencias Administrativas
Resumen
La Ferretería Vilcabamba de la ciudad de Guayaquil, sector Pascuales, tiene alrededor de 7 años
de experiencia en este mercado, a partir del año 2014 se presenta disminución en las ventas por
lo cual se determinó como objetivo mejorar la gestión de comercialización mediante un estudio
documental para conocer objetivamente su situación organizacional, con la finalidad de
incrementar las ventas, obtener rentabilidad y lograr posicionamiento dentro de la zona,
estableciendo estrategias, aplicando modelos de negocios para conocer el entorno y los factores
que influyen. El tipo de estudio de caso se basó en aportaciones administrativas, investigación
descriptiva y de campo, entrevista, observación directa y encuestas. Se propuso realizar varios
análisis en el cual reflejaba la evolución del proceso al aplicar estrategias blue ocean,
diferenciación y de crecimiento, logrando un control eficiente del inventario con un resultado
positivo en la gestión de comercialización, procesos y utilización de recursos.
The Hardware Store “Vilcabamba” in the city of Guayaquil, Pascuales sector, has about 7 years of experience in this market, from the year 2014 decreased sales by which it was determined to improve the marketing’s management through a documentary study to know objectively your organizational situation, with the aim of increasing sales, profitability and positioning within the area, establishing strategies, applying business models to understand the environment and the factors that influence. The type of case study was based on contributions administrative, descriptive research and field interview, direct observation and surveys. It is proposed to carry out a number of analyzes in which reflected the evolution of the process to implement strategies blue ocean, differentiation and growth, achieving an efficient control of the inventory, with a positive result in the marketing’s management, processes and use of resources.
The Hardware Store “Vilcabamba” in the city of Guayaquil, Pascuales sector, has about 7 years of experience in this market, from the year 2014 decreased sales by which it was determined to improve the marketing’s management through a documentary study to know objectively your organizational situation, with the aim of increasing sales, profitability and positioning within the area, establishing strategies, applying business models to understand the environment and the factors that influence. The type of case study was based on contributions administrative, descriptive research and field interview, direct observation and surveys. It is proposed to carry out a number of analyzes in which reflected the evolution of the process to implement strategies blue ocean, differentiation and growth, achieving an efficient control of the inventory, with a positive result in the marketing’s management, processes and use of resources.
Descripción
Palabras clave
COMERCIALIZACIÓN, ANÁLISIS, INVENTARIO, ESTRATEGIAS