Teaching techniques to develop vocabulary acquisition

Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The objective of this project was to investigate teaching techniques for the development of listening skills in the student’s eighth year basic education at the United Educative Simon Bolívar of the parish Jose Luis Tamayo of Canton Salinas. In the present study was made a direct observation of the problem that affected to the students in development of the hearing capacity. For this reason, in this investigation was applied the field research, to obtain more information about the situation of the student and the teacher, to who is made an interview and a survey for more deepen and obtain a vision more clear and objective on the inconveniences and needs of the students; determining that the methodological structure that should use was the quantitative and qualitative because analyze and to interpret, to specific statistical data exact. One time obtained this results is decided to investigate about techniques of teaching for developing the ability to listen, through a didactic guide with vocabulary activities and a CD, for the students. With it was demonstrate that teacher needed improve his methodology, remembering that the didactic material is of help English teacher to improve the skills and obtain all attention in the classroom. Where are students acquiring new knowledge in the learning process.
El objetivo de este proyecto fue investigar técnicas de enseñanza para el desarrollo de habilidades de escucha en los estudiantes de educación básica del octavo año en la Unidad Educativa Simón Bolívar de la parroquia José Luis Tamayo de Cantón Salinas. En el presente estudio se hizo una observación directa del problema que afectaba a los alumnos en el desarrollo de la capacidad auditiva. Por esta razón, en esta investigación se aplicó la investigación de campo, para obtener más información sobre la situación del estudiante y el profesor, a quien se hace una entrevista y una encuesta para profundizar más y obtener una visión más clara y objetiva sobre los inconvenientes Y las necesidades de los estudiantes; Determinando que la estructura metodológica que debía utilizar fue la cuantitativa y cualitativa porque analizar e interpretar, a datos estadísticos específicos exactos. Una vez obtenido este resultado se decide investigar sobre técnicas de enseñanza para desarrollar la capacidad de escuchar, a través de una guía didáctica con actividades de vocabulario y un CD, para los alumnos. Con ello se demostró que el profesor necesitaba mejorar su metodología, recordando que el material didáctico es de ayuda al profesor de inglés para mejorar las habilidades y obtener toda la atención en el aula. Donde los estudiantes adquieren nuevos conocimientos en el proceso de aprendizaje
Descripción
PDF
Palabras clave
TECHNIQUES, TEACHING, VOCABULARY.
Citación