Influence of idioms on oral production

Fecha
2017
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Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
In the investigation the cause of the deficiencies of oral production in the students of 2ND year section “E" at “Vicente Rocafuerte" (V.R) Public High School, the authors of this project carried out this investigation. Its purpose was to know if the idioms influenced the oral production of English as a foreign language; in this way the idioms would be the cause of the problem investigated. In order to establish theoretical bases, the authors of this project had to consult with works related to idioms and oral production. The following methods were used for the investigative work: theoretical methods, such as analysis-synthesis, inductive-deductive, logical-historical, systemic-structural-functional; statistical methods; as well as empirical techniques such as observations, interviews and surveys. These techniques became instruments; those instruments were applied to the population that had the problem. Once we obtained the result of whose research, the authors came to the conclusion that idioms do influence oral production. For this reason they justify and suggest an educational material of support to reinforce the idioms in the oral production; this is a booklet of exercise of idioms to strengthen or improve oral production
En la investigación la causa de las deficiencias de la producción oral en los estudiantes de segundo año de bachillerato sección “E” del Colegio Fiscal “Vicente Rocafuerte”, (V.R). los autores de este proyecto realizaron esta investigación. Su propósito era saber si los modismos influían en la producción oral del inglés como idioma extranjero; de esta forma los modismos serian la causa del problema investigado. Para implantar bases teóricas los autores de este proyecto tuvieron que asesorarse con trabajos referentes a los modismos y la producción oral. Los siguientes métodos fueron usados para el trabajo investigativo: métodos teóricos, tales como análisis-síntesis, inductivo-deductivo, lógico-histórico, sistémico estructural-funcional; métodos estadísticos; además técnicas empíricas como observaciones, entrevistas y encuestas. Estas técnicas llegaron a ser instrumentos; aquellos instrumentos fueron aplicados a la población que tenía el problema. Una vez que se obtuvo el resultado de cuya investigación, los autores llegaron a la deducción que los modismos si influyen en la producción oral. Por esto ellos justifican y sugieren un material educativo de apoyo para reforzar los modismos en la producción oral; este es un folleto de ejercicios de modismos para fortalecer o mejorar la producción oral.
Descripción
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Palabras clave
ORAL PRODUCTION, ENGLISH AS A FOREING LANGUAGE
Citación