Influence of scanning as a reading technique for the development of reading comprehension

Fecha
2017
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research considers the influence of the scanning technique to improve reading comprehension in students from Eighth grade of Prof. Kruger Carrión Loor high school, school year 2016-2017, who presented deficiencies in their reading comprehension. This fact prevented them from reaching a higher level of understanding of what they were reading. The theoretical framework collected information on both the scanning as a reading technique, reading comprehension, and stages of the reading process, as well as research relevant for various scientific fields such as: Didactic, Psychological, Pedagogical, etc. In addition to further bibliographical research was necessary in order to broaden the knowledge of this research. This study is descriptive, explanatory and purposeful. Data was collected during 2016 with a population and sample of nineteen students of Prof. Kruger Carrión Loor high school. Among the data collection techniques applied were the class teacher was interviewed, and student surveys were performed to determine the level of comprehensive reading. This study is important because it will help solve a problem that affects the student population of this institution that requires solid language bases to improve their knowledge of English it to look for a solution to the problem the students have. In order to solve this problem, the scanning technique is a necessary part of all levels of reading comprehension. In which the main beneficiaries are the students
Esta investigación considera la influencia de la técnica de escaneo para mejorar la comprensión de lectura en estudiantes de octavo grado de la escuela secundaria Prof. Kruger Carrión Loor, año escolar 2016-2017, quienes presentaron deficiencias en su comprensión lectora. Este hecho les impidió alcanzar un mayor nivel de comprensión de lo que estaban leyendo. El marco teórico recopiló información tanto sobre el escaneo como técnica de lectura, comprensión de lectura y etapas del proceso de lectura, como sobre la investigación relevante para diversos campos científicos, tales como: Didáctico, Psicológico, Pedagógico, etc. Además de una mayor investigación bibliográfica fue necesario para ampliar el conocimiento de esta investigación. Este estudio es descriptivo, explicativo y útil. Los datos fueron recolectados durante 2016 con una población y muestra de diecinueve estudiantes de la escuela secundaria Prof. Kruger Carrión Loor. Entre las técnicas de recolección de datos aplicadas, se entrevistó al docente de la clase y se realizaron encuestas a los estudiantes para determinar el nivel de lectura integral. Este estudio es importante porque ayudará a resolver un problema que afecta a la población estudiantil de esta institución que requiere bases de lenguaje sólidas para mejorar su conocimiento del inglés a fin de buscar una solución al problema que tienen los alumnos. Para resolver este problema, la técnica de escaneo es una parte necesaria de todos los niveles de comprensión de lectura. En que los principales beneficiarios son los estudiantes
Descripción
PDF
Palabras clave
READING COMPREHENSION, SCANNING
Citación