Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/30203
Título : Influence of the methodological strategies to strengthen the listening comprehension skills in the students of tenth grade of general basic education at the Unidad Educative Fermin Vera Rojas In Guayaquil
Otros títulos }: The design of a booklet with songs based on listening comprehension activities
Autor : Lituma Delgado, Amelia Margarita
Lituma Delgado, Claudio José
Tutor(es): Guerrero Segura, Rodrigo
Palabras clave : METHODOLOGICAL STRATEGIES
LISTENING COMPREHENSION
INTERACTIVE ACTIVITIES
Fecha de publicación : 2017
Editorial : Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Tipo: bachelorThesis
Resumen : Nowadays teaching English has become a hard but rewarding task, teachers work a lot to hook their students in the class and make English classes interactive and fun. Besides the fact of teaching a foreign language can be challenged, improving or strengthen a skill especially the listening must be a mandatory goal to overcome. Based on the threats and objectives rules by the Ecuadorian Curriculum, the principal objective of this research work is to strengthen the listening comprehension skill and all the studies and methodologies were lead to accomplish the design of the booklet with listening activities. The Methodological Design was develop following the scientific method principles, which started by the direct observation, the research is based on the descriptive – interpretative methodology having as research techniques interviews and surveys. The research has a qualitative and quantitative approach because the results and analysis of interviews and surveys are shown specifically. The proposal for this research is centered in the design of a booklet which presents different activities with songs focus on strengthen the listening comprehension skill. The implementation of this proposal will permit students to improve one of the most difficult abilities. At the end of the booklet students will be able to listen and comprehend dialogues, conversations they hear. As a final result teachers and students will be beneficiated and it will permit to reach the academic excellence based on the guidelines that the current curriculum stablishes
Actualmente enseñar inglés se ha convertido en una dura pero a la vez gratificante tarea, profesores trabajan duro para enganchar a sus estudiantes en sus clases y hacer de las clases de inglés, clases interactivas y divertidas. Además del hecho de que enseñar una lengua extranjera puede ser desafiante, mejorar o fortalecer una habilidad, especialmente la habilidad auditiva debe ser una obligatoria meta a alcanzar. Basados en los hilos conductivos del actual currículo ecuatoriano para la enseñanza de una lengua extranjera, el diseño metodológico fue desarrollado bajo los principios del método científico el cual empieza con la observación directa, la investigación está basada en la metodología descriptiva e interpretativa teniendo como técnicas las entrevistas y las encuestas. La propuesta de esta investigación está centrada en el diseño de un manual el cual presenta diferentes actividades con canciones, las cuales están enfocadas en fortalecer la habilidad auditiva. La implementación de esta propuesta permitirá a los estudiantes mejorar una de las habilidades más difíciles de desarrollar. Al final del manual estudiantes serán capaces de escuchar y comprender diálogos y conversaciones que ellos oigan. Como resultado final estudiantes y profesores se beneficiaran y esto permitirá alcanzar la excelencia académica la cual está basada en los lineamiento que el actual currículo establece
Descripción : PDF
URI : http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/30203
Aparece en las colecciones: Proyectos - Lenguas y Lingüísticas

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Lituma-Lituma.pdfBFILO-PLL-17P856,07 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.