Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/30682
Título : Incidence of the bottom up model of reading in the development of reading comprehension
Otros títulos }: Design a booklet with reading activities using bottom up reading model. Skills in english
Autor : Sornoza Tituaña, Janina Elizabeth
Alvarez Caballero, Juan Pablo
Tutor(es): Valle Navarro, Carlos
Palabras clave : INTERACTIVE
LEARNING
SKILLS
Fecha de publicación : 2017
Editorial : Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Tipo: bachelorThesis
Resumen : The following educative project shows a combination of images, games and activities that we learn to associate progressively. Learning of English is called Dynamic Immersion eliminating translation and the typical explanations about each class in this foreign language. English learning, Dynamic Immersion activates your own natural capacity for learning. You begin to think in the language from the beginning, just as it learned their mother tongue. A sequence of words, text, images with ludic activities to kinesthetic learning designed carefully and its meaning and structure of the language you are learning. Based in one of the principal skills like it is the reading, we can encourage the reading comprehension like a first basic problem of the different educative places. You can do a funniest class with a lot of games and activities to interact between the students and the teacher. This program or project contents words with images to confirm their meaning, the games that are relational with the vocabulary an construction of the specific themes of the structure and grammar according to the level that we are studying in this case. Important information was obtained from 72 respondents between teachers and students, the fundamental hypothesis states that more than 75% of respondents do not know or apply motivation and learning strategy. The conclusion of this research is concerned with the need to develop a Motivational Strategy Guide for the teacher; this guide can be applied to students of I-II level and can be adapted according to the needs of teachers. The beneficiaries of this work will be the authorities, teachers and students of the agreement
En base a una de las principales habilidades como es la lectura, podemos fomentar la comprensión lectora como un primer problema básico de los diferentes lugares educativos. Puedes hacer una clase más divertida con juegos y actividades para interactuar entre los alumnos y el profesor. Este proyecto contiene palabras con imágenes para confirmar su significado, los juegos son relacionados con el vocabulario y una construcción de los temas específicos de la estructura y la gramática de acuerdo con el nivel que estamos estudiando en este caso. Se obtuvo información importante de 72 encuestados entre docentes y estudiantes, la hipótesis fundamental establece que más del 75% de los encuestados no conocen ni aplican la motivación y la estrategia de aprendizaje. La conclusión de esta investigación se refiere a la necesidad de desarrollar una Guía de Estrategia Motivacional para el profesor; esta guía se puede aplicar a estudiantes de nivel I-II y se puede adaptar de acuerdo con las necesidades de los profesores. Los beneficiarios de este trabajo serán las autoridades, los docentes y los estudiante es el acuerdo
Descripción : PDF
URI : http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/30682
Aparece en las colecciones: Proyectos - Lenguas y Lingüísticas

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Sornoza - Alvarez.pdfBFILO-PLL-17P893,35 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.