Evaluación y logros de aprendizaje en el nivel de educación inicial del distrito 3 de la ciudad de guayaquil
Archivos
Fecha
2014
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofia, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
A diferencia de otros niveles educativos donde la evaluación es la
base para asignar calificaciones y decidir la acreditación de un grado
escolar o la certificación del ciclo educativo, en la educación inicial
la evaluación tiene una función esencial y exclusivamente formativa,
como medio para el mejoramiento del proceso educativo, y no para
determinar si un alumno acredita una equivalencia como condición
para pasar al siguiente año de educación. Los registros de
evaluación tendrán como una de sus finalidades contribuir a que la
educadora del año inmediato cuente con información para diseñar o
planificar su trabajo en función de las características de sus nuevos
alumnos. Esta concepción de la evaluación es decir, el énfasis en su
función formativa implica establecer prácticas que permitan centrar
la atención en los procesos que siguen los niños durante el
desarrollo de las actividades escolares. En el Marco Teórico se
analiza los antecedentes, fundamentación teórica de la evaluación y
logros de aprendizaje en el nivel de educación inicial. En la
metodología se aplica la investigación activa. Es necesario dar
cambios acordes al nuevo currículo que favorezcan el desarrollo de
los logros de aprendizaje en los niños y niñas de la ciudad de
Guayaquil año 2013, para que en un futuro no presenten problemas
de aprendizaje, sean estos niños y niñas críticos y reflexivos. En la
propuesta se realizará el diseño de una guía alternativa de
evaluación infantil del que se beneficiará toda la comunidad
educativa
Unlike other educational levels where assessment is the basis for assigning grades and decide the accreditation of a school grade or educational cycle certification in early childhood education assessment has a formative role exclusively as a means of improving educational process, and not to determine if a student as a condition equivalence credited to the next year of education. Assessment records have as one of its goals help the educator of the year immediately have information to design or plan your work based on the characteristics of their new alumnus. Conception of evaluation the emphasis on its role training involves establishing practices to focus on the processes that follow children during the development of the theoretical framework escolars. En activities discussed the background, theoretical evaluation and learning achievement at the level of initial education. The methodology is applied active research. You need to change according to the new curriculum to encourage the development of learning achievement in children of District 3 of the city of Guayaquil in 2013, so that in the future do not show learning problems, whether Children critical and reflective and girls. The proposal will be the design of a child assessment alternative guide which will benefit the entire school community.
Unlike other educational levels where assessment is the basis for assigning grades and decide the accreditation of a school grade or educational cycle certification in early childhood education assessment has a formative role exclusively as a means of improving educational process, and not to determine if a student as a condition equivalence credited to the next year of education. Assessment records have as one of its goals help the educator of the year immediately have information to design or plan your work based on the characteristics of their new alumnus. Conception of evaluation the emphasis on its role training involves establishing practices to focus on the processes that follow children during the development of the theoretical framework escolars. En activities discussed the background, theoretical evaluation and learning achievement at the level of initial education. The methodology is applied active research. You need to change according to the new curriculum to encourage the development of learning achievement in children of District 3 of the city of Guayaquil in 2013, so that in the future do not show learning problems, whether Children critical and reflective and girls. The proposal will be the design of a child assessment alternative guide which will benefit the entire school community.
Descripción
PDF
Palabras clave
GUIA, LOGROS, EVALUACIÓN