Estrategias metodológicas y su efecto en la calidad de la recuperación pedagógica para estudiantes de octavo año de educación básica en la asignatura de Matemática del colegio Emilio Isaías Abihanna zona 5, distrito 09d21, cantón Yaguachi, provincia del guayas, período lectivo 2017-2018.
Archivos
Fecha
2018
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
El propósito de la investigación es evidenciar la influencia que tiene las
estrategias metodológicas en la calidad de la recuperación pedagógica de
los estudiantes del octavo Año de Educación Básica y así lograr cambios
en los procesos de enseñanza aprendizaje en un ambiente pedagógico
dinámico ya que estamos dentro de una sociedad muy exigente que obliga
cada día más a la innovación educativa para conseguir un óptimo beneficio
escolar. El objetivo planteado es examinar como la implementación de
estrategias metodológicas alternativas influyen en el aprendizaje de los
estudiantes del octavo Año de Educación Básica , reparar la calidad
educativa, junto a actividades creativas, destrezas, habilidades del
pensamiento lógico matemático y reflexivo ya que así se lograra innovar
actitudes y capacidades en el aula, única manera de satisfacer los
requerimientos planteados, en los capítulo se analizan una serie de
investigaciones como; el marco teórico está compuesto de una sucesión de
investigaciones, fundamentaciones y bibliografía basada en el ámbito
educativo, para así obtener productividad didáctica y pedagógica,
realizando encuestas para obtener información verídica. Nuestra población
es relevante y los beneficiarios directos serán los niños /as y profesores de
la institución educativa. Este trabajo influirá en nuevos modelos realistas
como en las variables definen los procedimientos y el beneficio de las
posibles soluciones, puesto que enfoca la debilidad de los procesos de los
estudiantes en cuanto al manejo de habilidades y destrezas.
The purpose of the research is to highlight the influence of methodological strategies on the quality of school performance of sixth grade students and to achieve changes in the teaching-learning processes in a dynamic pedagogical environment as we are in a very demanding society which obliges each day more educational innovation to achieve optimal school benefits. The objective is to examine how the implementation of alternative methodological strategies influence the learning of the sixth grade children, to repair the quality of education, along with creative activities, skills, critical thinking skills and reflective to be able to innovate attitudes And capacities in the classroom, only way to satisfy the requirements, in the chapter we analyze a series of investigations such as; The theoretical framework is composed of a succession of research, foundations and bibliography based on the educational field, in order to obtain didactic and pedagogical productivity, conducting surveys to obtain truthful information. Our population is relevant and the direct beneficiaries will be the children and teachers of the educational institution. This work will influence new realistic models as in the variables define the procedures and the benefit of the possible solutions, since it focuses the weakness of the processes of the children in the management of abilities and skills.
The purpose of the research is to highlight the influence of methodological strategies on the quality of school performance of sixth grade students and to achieve changes in the teaching-learning processes in a dynamic pedagogical environment as we are in a very demanding society which obliges each day more educational innovation to achieve optimal school benefits. The objective is to examine how the implementation of alternative methodological strategies influence the learning of the sixth grade children, to repair the quality of education, along with creative activities, skills, critical thinking skills and reflective to be able to innovate attitudes And capacities in the classroom, only way to satisfy the requirements, in the chapter we analyze a series of investigations such as; The theoretical framework is composed of a succession of research, foundations and bibliography based on the educational field, in order to obtain didactic and pedagogical productivity, conducting surveys to obtain truthful information. Our population is relevant and the direct beneficiaries will be the children and teachers of the educational institution. This work will influence new realistic models as in the variables define the procedures and the benefit of the possible solutions, since it focuses the weakness of the processes of the children in the management of abilities and skills.
Descripción
PDF
Palabras clave
ESTRATEGIAS METODOLÓGICAS, RENDIMIENTO ESCOLAR, GUÍA DIDÁCTICA