Basic Strategic Vocabulary to improve the oral production and the pronunciation of the students

Fecha
2016
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This document is the work of a research performed and developed at, related to the English learning processes with the students of seventh basic school year, specifically focused on the improvement of their pronunciation and speaking skills. The problem was related with the low encouragement for the Basic English Learning and was observed while we were performing our teaching practices. The importance of this project is the benefit that will have in the developing of the students as for their scholastic accomplishment, it has been designed taking in consideration the arguments previously exposed with intention to generate a process of change and provide a tool of great value for the students and the Institution, our proposal will benefit English teachers in teaching process in future generations. For elaborating the present project we developed the variables theoretically which are Independent: Basic Strategic Vocabulary and Dependent: Improvement of the oral production and pronunciation to increase their vocabulary and the communication in this language. Related to the methodology applied, this investigation is considered as a bibliographic research because we investigated different real situations in the educational field which have similarities with our project. Once, we obtained the results as an effect of the applied research instruments, they were tabulated and analyzed and finally we obtained the corresponding conclusions and recommendations that brought us to the Design and application of a booklet with vocabulary exercises to enhance the pronunciation and speaking skills. The precise use of this handbook will help the students in enhancing their oral production due to the fact that they will improve their speaking skill through, so that they can make progress in their learning process.
Este documento es el trabajo de una investigación realizada y desarrollada en la Escuela Pública Humberto García Ortíz, relacionada con los procesos de aprendizaje del inglés con los estudiantes del séptimo año escolar básico, específicamente enfocada en la mejora de sus habilidades de pronunciación y habla. El problema se relacionó con el bajo estímulo para el Aprendizaje Básico de Inglés y se observó mientras realizábamos nuestras prácticas de enseñanza. La importancia de este proyecto es el beneficio que tendrá en el desarrollo de los estudiantes en cuanto a su logro escolar, se ha diseñado teniendo en cuenta los argumentos expuestos anteriormente con la intención de generar un proceso de cambio y proporcionar una herramienta de gran valor para los estudiantes y la Institución, nuestra propuesta beneficiará a los profesores de inglés en el proceso de enseñanza en las generaciones futuras. Para la elaboración del presente proyecto desarrollamos las variables teóricamente independientes: Vocabulario Estratégico Básico y Dependiente: Mejora de la producción oral y pronunciación para aumentar su vocabulario y la comunicación en este idioma. En relación con la metodología aplicada, esta investigación se considera una investigación bibliográfica porque investigamos diferentes situaciones reales en el campo educativo que tienen similitudes con nuestro proyecto. Una vez, obtuvimos los resultados como un efecto de los instrumentos de investigación aplicada, se tabularon y analizaron y finalmente obtuvimos las conclusiones y recomendaciones correspondientes que nos llevaron al Diseño y aplicación de un folleto con ejercicios de vocabulario para mejorar la pronunciación y las habilidades para hablar . El uso preciso de este manual ayudará a los estudiantes a mejorar su producción oral debido a que mejorarán sus habilidades para hablar, de modo que puedan progresar en su proceso de aprendizaje.
Descripción
PDF
Palabras clave
ORAL PRODUCTION, PRONUNCIATION
Citación