Didactic resources in the teaching-learning process of basic english grammar

Fecha
2016
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research is justified in the necesity of developing the utilisation of Didactic Resources in the classroom, because these ones are not being used as good as they could be, this situation causes an environment of disconfort and lack of productiveness in the students. We‟re looking forward to solve this problematic through the design of a Didactic Handbook for teachers which will help to develop the Learning-Teaching process, including teachers and students actively. In this way the students of eight year course will be beneficiaries, because they will have the motivation and the necessary tools to familiarize with the English Language. The proposal goes according to the syllabus proposed by the National Gouvernement, and it is address to teachers in order to help them in their educative work. This handbook includes some resources such as songs, dialogues, role playing, readings, audiovisual exercices oriented to the learning and development of English Grammar. In other words this material will reinforce the contents in relation to verbes, tenses, and grammar structures in an interactive and friendly way to the student. By the previously exposed, It is necessary to create a handobok with interactive activities that will help students and teachers. It has been proved to be feasible and it is also part of the educative project. It will be applied in the students This proposal has the goal to reinforce grammar analysis in the students using exercices designed to be worked individually or by groups. This booklet will help students and teacher to interact and communicate using English. This handbook is based on the theory of constructivism. It means that new knowledge is created and learned with the relation of experiences and ideas
La investigación se justifica en la necesidad de mejorar la utilización de Recursos Didácticos en el aula, ya que no están siendo aprovechados al máximo, situación que deriva en un ambiente de malestar y falta de productividad en los estudiantes. Se busca solucionar esta problemática a través de la implementación de un Manual Didáctico para Docentes que impulsará el óptimo desenvolvimiento del Proceso de EnseñanzaAprendizaje, incluyendo activamente a todos los actores que lo integran. Así, los estudiantes de Octavo Año de E.G.B. se verán beneficiados, pues tendrán la motivación y herramientas necesarias para familiarizarse con la lengua inglesa. La propuesta va acorde al programa de estudios impuesto por el Gobierno Nacional, con el fin de apoyarlos en su labor educativa. En el mismo se incluye diversos recursos, tales como canciones, diálogos o juegos de roles, lecturas, ejercicios audio-visuales orientados al aprendizaje y perfeccionamiento de la gramática inglesa. Esto reforzarán los contenidos referentes a verbos, tiempos, estructuras gramaticales de manera interactiva y amigable con el alumno. Gracias a lo antes expuesto, es necesario crear un folleto con actividades interactivas que ayudarán a los estudiantes y profesores. Este folleto ha probado ser factible y también es parte del proyecto educativo. El mismo que será aplicado en los estudiantes”. La propuesta tiene como mérito reforzar el análisis de la gramática en los estudiantes usando ejercicios diseñados para ser trabajados de manera individual o grupal. Este folleto ayudará a los estudiantes y a los profesores a interactuar y comunicarse en Inglés. Esta basado en la teoría del constructivismo. Por medio del cual el conocimiento es generado en relación a experiencias e ideas propias.
Descripción
PDF
Palabras clave
STRATEGIES, GRAMMAR, HANDBOOK
Citación