The influence of the group activities in the development of the listening comprehension

Fecha
2018
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research project is based on a proposal that consists of designing a system of group activities to improve the level of listening comprehension of the students of 9th grade "C" at Francisco Huerta Rendón” Public High School, The purpose is to improve the listening comprehension of the students through various group activities. The research was carried out through a field studying, some tools such as interviews, surveys and observations directed, to 54 students of 9th grade "C" of general education as well as to the teacher of the institution. The results showed the deficiency of the development of the listening comprehension in the students. The theorical framework contains information about the study of both variables and were used for the justification of the proposal. As a solution it is intended to promote the implementation of a booklet with listening methods and strategies to form groups, so that students can have a better result in their listening activities. The creation of new methods, and the application of group activities for English learners will avoid boredom and will increase the interest and attention to the class. Also it is important to students apply the system of group activities to develop student´s listening comprehension at a basic level, as well as to reinforce previous knowledge.
Este proyecto de investigación se basa en una propuesta que consiste en diseñar un sistema de actividades grupales para mejorar el nivel de comprensión auditiva de los alumnos del 9º grado "C " en la escuela secundaria pública Francisco Huerta Rendón, el objetivo es mejorar la comprensión auditiva de los alumnos a través de diversas actividades grupales. La investigación se llevó a cabo a través de un campo de estudio, algunas herramientas como entrevistas, encuestas y observaciones dirigidas, a 54 estudiantes de 9º grado "C " de educación general, así como al profesor de la institución. Los resultados mostraron la deficiencia del desarrollo de la comprensión auditiva en los alumnos. El marco teórico contiene información sobre el estudio de ambas variables y se utilizó para justificar la propuesta. Como solución se pretende promover la implementación de un folleto con métodos de escucha y estrategias para formar grupos, de manera que los alumnos puedan tener un mejor resultado en sus actividades de escucha. La creación de nuevos métodos y la aplicación de actividades grupales para los estudiantes de inglés evitarán el aburrimiento y aumentarán el interés y la atención a la clase. También es importante que los estudiantes apliquen el sistema de actividades grupales para desarrollar la comprensión auditiva del estudiante a un nivel básico, así como para reforzar los conocimientos previos
Descripción
PDF
Palabras clave
LISTENING COMPREHENSION, GROUP ACTIVITIES, LISTENING SKILL
Citación