Incidencia del proceso de evaluación al docente en la calidad de gestión de la carrera de Lenguas de la Universidad de Guayaquil.
Fecha
2016
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Univesidad de Guayaquil: Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
La evaluación al docente constituye uno de los desafíos en la búsqueda
de la calidad en la educación superior. En el Ecuador desde el 2008 se ha
implementado una revolución educativa que búsqueda la calidad y la
excelencia en las instituciones a nivel nacional. En este trabajo se analiza
el proceso de evaluación al docente en la calidad de gestión de la carrea
de idiomas de la universidad de Guayaquil. a través de una investigación
de campo donde se aplican encuestas, entrevistas y se evalúa el criterio
de academia de acuerdo al modelo de evaluación del CEAACES (Consejo
de Evaluación, Acreditación y Aseguramiento de la calidad de la
Educación Superior) con el propósito de Evaluar la incidencia que tiene
la evaluación al docente en la calidad de gestión de la carrera de lenguas
de la, realizando una investigación de campo en la carrera, participaron
como actores involucrados, los estudiante, directivos y docentes de esta
unidad académica, y dentro de los resultados se obtuvo que de los
criterios e indicadores que se aplican en la evaluación al docente de la
Carrera no se encuentran los que evalúan las competencias del
speaking, writing, listening, Reading, evidenciando así que el proceso
evalúa al docente de manera parcial, La incidencia del criterio academia
en la calidad de gestión de la carrera de lenguas es poco satisfactoria
teniendo una gran incidencia el componente de investigación y de la
formación del docente.
Evaluating teachers is one of the challenges in the pursuit of quality in higher education. In Ecuador since 2008 it has implemented an educational revolution that search quality and excellence in institutions nationwide. In this work the evaluation process is analyzed to teaching quality management career of languages of the University of Guayaquil. through field research where surveys, interviews are applied and the criteria academy according to the assessment model CEAACES (Council of Evaluation, Accreditation and Quality Assurance in Higher Education) in order to assess evaluates the incidence that assessment teachers in quality management career languages, conducting field research in the race, participated as actors involved, students, principals and teachers of this academic unit, and within results it was found that criteria and indicators applied to evaluate teachers Career are not those evaluating the skills of speaking, writing, listening, Reading, thus demonstrating that the process evaluates teachers partially, incidence criterion academy in quality management career is unsatisfying languages having a great impact component research and teacher training
Evaluating teachers is one of the challenges in the pursuit of quality in higher education. In Ecuador since 2008 it has implemented an educational revolution that search quality and excellence in institutions nationwide. In this work the evaluation process is analyzed to teaching quality management career of languages of the University of Guayaquil. through field research where surveys, interviews are applied and the criteria academy according to the assessment model CEAACES (Council of Evaluation, Accreditation and Quality Assurance in Higher Education) in order to assess evaluates the incidence that assessment teachers in quality management career languages, conducting field research in the race, participated as actors involved, students, principals and teachers of this academic unit, and within results it was found that criteria and indicators applied to evaluate teachers Career are not those evaluating the skills of speaking, writing, listening, Reading, thus demonstrating that the process evaluates teachers partially, incidence criterion academy in quality management career is unsatisfying languages having a great impact component research and teacher training
Descripción
PDF
Palabras clave
EVALUACIÓN AL DOCENTE, CALIDAD DE GESTIÓN, MODELO DE EVALUACIÓN