Importance of the didactic factors in the phonetic elements of the oral expression

Fecha
2017
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Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The problem of study English as a foreign language or bilingual education has been handled in a superficial way. The experience gained during the teaching time has shown that the public schools´ students have low oral production and deficient pronunciation; meaning this that the correct development of this language is not achieved, in despite of the great help that ICT offers. The foregoing has led to conclude that the importance of the didactic factors in the phonetic elements of the oral expression is the general objective of this research. The methodological design research was conducted under the scientific investigation line, through the critical- social research, having as methodology type the descriptive-exploratory one, with the survey and direct observation as research techniques, considering as instruments, the questionnaire and the interview, based on closed questions investigated on the field; under a quantitative approach. According to the need, the scope is of qualitative type, because studies specific groups, converting it in a case of study. The proposal of this research is focuses on a Didactic Guide design with phonetic introductory methodology supported on the ICT, which improves the pronunciation, increases the students’ vocabulary and as a default will develop the oral expression. The implementation of this proposal will identify the quality didactic factors that influence the teaching-learning process. As a result, the right articulation of this research will develop in great benefit, achieving the academic excellence, based on standards and in line with the current globalized world, which means the mastering of the English language
El problema de estudiar inglés como lengua extranjera o educación bilingüe se ha manejado de manera superficial. La experiencia adquirida durante el tiempo de enseñanza ha demostrado que los estudiantes de las escuelas públicas tienen una producción oral baja y una pronunciación deficiente; Esto significa que no se logra el desarrollo correcto de este lenguaje, a pesar de la gran ayuda que ofrecen las TIC. Lo anterior ha llevado a la conclusión de que la importancia de los factores didácticos en los elementos fonéticos de la expresión oral es el objetivo general de esta investigación. La investigación en diseño metodológico se realizó bajo la línea de investigación científica, a través de la investigación crítico-social, teniendo como metodología el descriptivo-exploratorio, con la encuesta y la observación directa como técnicas de investigación, considerando como instrumentos, el cuestionario y la entrevista, basados en en preguntas cerradas investigadas en el campo; bajo un enfoque cuantitativo. Según la necesidad, el alcance es de tipo cualitativo, ya que estudia grupos específicos, convirtiéndolo en un caso de estudio. La propuesta de esta investigación se centra en el diseño de una guía didáctica con una metodología de introducción fonética apoyada en las TIC, que mejore la pronunciación, aumente el vocabulario de los alumnos y, de forma predeterminada, desarrolle la expresión oral. La implementación de esta propuesta identificará los factores didácticos de calidad que influyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Como resultado, la correcta articulación de esta investigación se desarrollará en gran beneficio, logrando la excelencia académica, basada en estándares y en línea con el mundo globalizado actual, lo que significa el dominio del idioma inglés
Descripción
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Palabras clave
DIDACTIC FACTORS, PHONETIC ELEMENTS, ORAL EXPRESSION
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