Ludic activities (songs)

Fecha
2016
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The purpose of this investigation is the design of a didactic guide with interactive songs to develop the listening skills in the students of tenth year of basic education at “Educational Unit Oswaldo Guayasamin” public high school, which constitutes an alternative for the teachers to carry out this educative process getting good results in it. The didactic guide is designing with interactive and dynamic activities that will permit maintaining the interest of students and teachers. The theoretical foundation includes the epistemological and sociological foundation, the teaching methodology of English language and the proposal contains a Basic Dialogue English didactic guide that includes an interactive video CD. This Didactic Guide will be useful for the teachers and students to increase the knowledge of English as foreign language. The legal frame that supports this project is the Constitution of the Ecuador, the General Law of Education and the Childhood and Adolescence Code. This work is identified in the field modality in the bibliographical investigation that was carrying out with a sample of educative authorities, teachers and students. The obtained results let us diagnose the real situation of the project and therefore the proposal which involves the antecedents, justification, the summarizing of the diagnosis, main problem, objectives, importance, feasibility, its description and aspects, mission, vision, and social impact. This project will be a very useful, adequate and interactive tool for the institution and in a specific way to the population of students and teachers who are the direct benefits with the implementation of this educative project in this prestigious institution as well as for the educative area that requires individuals with a remarkable profile that entitles them to reach excellent results in their professional lives.
La propuesta de esta investigación es el diseño de una guía didáctica con canciones útil para el desarrollo de la habilidad de escuchar en los estudiantes del décimo año de educación básica en la “Unidad Educativa Oswaldo Guayasamin”, Que constituye una alternativa para los profesores para llevar a cabo este proceso educativo consiguiendo buenos resultados en él, Este diseño de la guía didáctica con actividades interactivas y dinámicas que permitan mantener el interés de estudiantes y profesores. La fundación teórica incluye la fundación Epistemológica y la fundación Sociológica, la metodología de enseñanza del idioma inglés y la propuesta contiene una guía didáctica que incluye un cd de video interactivo. Esta guía didáctica será útil para los profesores y estudiantes para incrementar el conocimiento del inglés como lengua extranjera. El marco legal que apoya este proyecto es la Constitución de Ecuador, la Ley General de la educación y la niñez y la adolescencia código. Este trabajo se identifica en la modalidad de campo en la investigación bibliográfica que estaba llevando a cabo con una muestra de las autoridades educativas, docentes y estudiantes. Los resultados obtenidos nos permiten diagnosticar la situación real del proyecto y por lo tanto, la propuesta consiste en los antecedentes, justificación, el resumen de la diagnosis, principal problema, objetivos, importancia, la factibilidad, su descripción y aspectos, misión, visión e impacto social. Este proyecto será muy útil, adecuada e interactiva herramienta para la institución y un camino específico para la población de estudiantes y profesores quienes son los beneficiarios directos con la implementación de este proyecto educativo en esta prestigiosa institución, así como la zona educativa que requiere a personas con un perfil notable que les da derecho a alcanzar excelentes resultados en su vida profesional
Descripción
PDF
Palabras clave
ACTIVITIES SONGS, GUIDE DIDACTIC
Citación