The influence of songs as a learning technique for the development of listening comprehension

Fecha
2019-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The research paper exposes how auditory compression interacts with songs as a learning technique to learn English as a foreign language. The importance is to analyze how the songs as a learning technique influence the listening comprehension in English as a foreign language students to promote the use of well-defined concepts that offer subsidies for a specific teaching methodology before, during and after the activities with the objective of developing listening comprehension, developing and maintaining the analysis of the listener, in order to show a possible structure for the activities with the expectation of forming listeners who exhale understanding of what they hear. The development of strategies in the teaching-learning process of the acquisition of listening comprehension is one of the highest and most complex potentials that humans must possess, this implies developing skills so that they can achieve to be good listeners. The methodology used in the investigation allows to know aspects related to the implementation of methodological strategies and their relation with the auditory comprehension. The conclusions and recommendations after applying the research instruments, such as the survey, observation and diagnostic test. Finally, the proposal, which is expected to be applied as a learning technique with students for the development of listening comprehension in the English language and adapts to the needs of the group. The beneficiaries of this research will be the authorities, teachers and students of the First Baccalaureate Section “D” at Particular Educational Unit “Benemérita Sociedad Filantrópica Del Guayas”
El trabajo de investigación expone cómo la compresión auditva se interrelaciona con las canciones como técnica de aprendizaje para aprender inglés como lengua extranjera. La importancia es analizar cómo las canciones como técnica de aprendizaje influyen en la comprensión auditiva en estudiantes de inglés como lengua extranjera para promover el uso de conceptos bien definidos que ofrezcan subsidios para una metodología específica de enseñanza antes, durante y después de las actividades con el objetivo de desarrollar la comprensión auditiva, desarrollando y manteniendo el análisis del escuchante, con el fin de mostrar una posible estructura para las actividades con la expectativa de formar escuchantes que exhalen comprensión de lo que escuchan. El desarrollo de estrategias en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la adquisición de comprensión auditiva es uno de los potenciales más altos y complejos que deben poseer los humanos, esto implica desarrollar habilidades para que puedan lograr ser buenos escuchantes. La metodología utilizada en la investigación permite conocer aspectos relacionados con la implementación de estrategias metodológicas y su relación con la comprension auditiva. Las conclusiones y recomendaciones después de aplicar los instrumentos de investigación, como la encuesta, observación y prueba de diagnostico. Finalmente, la propuesta, que se espera que se apliquen las canciones como técnica de aprendizaje con los estudiantes para el desarrollo de la comprension auditiva en el idioma inglés y se adapte a las necesidades del grupo. Los beneficiarios de esta investigación serán las autoridades, docentes y alumnos de Primera Sección de Bachillerato “ D ”en la Unidad Educativa Particular“ Benemérita Sociedad Filantrópica Del Guayas "
Descripción
PDF
Palabras clave
LISTENING COMPREHENSION, STRATEGIES
Citación
APA