The lack of didactic material in the learning of the english language

Fecha
2016
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
As in many institutions where English is taught, the lack of interest and didactic material to enhance this language this work has permitted me to be part of the problem since as a teacher, it is relevant to get noticed and give the possible solutions to it, for what I used surveys and interviews to determine the knowledge of English and feel so determinant to assist the English teachers and students of this institution to develop their abilities in the learning of English. To develop this project, I used the pedagogical and sociological currents through the constructuvism, since with a correct use and practice of knowledge, it has allowed me to get to the objectives and finally obtain good results in the accomplishment of the students´ achievement. With the application of interactive techniques the students will be more interested in learning English, so this work is focused on the observation, interviews and surveys performed to the students and teacher, with which I could notice that there is a lack of motivation in the English learning since no didactic materials and interactive techniques have been taken
Como en muchas instituciones donde se enseña inglés, la falta de interés y el material didáctico para mejorar este idioma, este trabajo me ha permitido ser parte del problema, ya que, como profesor, es relevante llamar la atención y darle las posibles soluciones. por lo que utilicé encuestas y entrevistas para determinar el conocimiento del inglés y me siento tan determinante para ayudar a los profesores y estudiantes de inglés de esta institución a desarrollar sus habilidades en el aprendizaje del inglés. Para desarrollar este proyecto, utilicé las corrientes pedagógicas y sociológicas a través del constructivismo, ya que con un uso y práctica correctos del conocimiento, me ha permitido alcanzar los objetivos y finalmente obtener buenos resultados en el logro del logro de los estudiantes. Con la aplicación de técnicas interactivas, los estudiantes estarán más interesados en aprender inglés, por lo que este trabajo se enfoca en la observación, las entrevistas y las encuestas realizadas a los estudiantes y al profesor, con lo cual podría notar que hay una falta de motivación en el inglés. Aprendizaje ya que no se han tomado en cuenta materiales didácticos y técnicas interactivas
Descripción
PDF
Palabras clave
TEACHING PROCESS LEARNING, AUDIOVISUAL RESOURCES
Citación
APA