The influence of vocabulary in the performance of reading skill

Fecha
2019
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This project was aimed at improving the development of the English reading ability of students in the 10th grade section "B", evening session, General Basic Education of the Vicente Rocafuerte National High School, due to the implementation of vocabulary inappropriate for the level of English in the students they have in the classroom. It was also scientifically proven that standardized vocabulary are important activities to learn a foreign language, because they motivate and improve the reading ability of students and can be applied when reading texts and understanding main and secondary ideas, also have the ability to synthesize the read text. To identify the problem, field, bibliographic and statistical research was used that helped compile information about the problem. In addition, student surveys and the English teacher interview were used as research instruments. These data showed that students do not have the appropriate development at their level according to the skills established in the Curriculum Guide and the Common European Framework of Reference. Therefore, it was proposed to design a brochure with standardized vocabulary for basic users, which main objective is to provide a solution to the problem presented in the educational context
Este proyecto se dirigió a mejorar el desarrollo de la habilidad lectora en inglés de los estudiantes de 10º grado sección “B”, jornada vespertina, de Educación Básica General del Colegio Nacional Vicente Rocafuerte, debido a la implementación de vocabulario inadecuado para el nivel de inglés en los estudiantes tienen en el aula. También se demostró científicamente que el vocabulario estandarizado son actividades importantes para aprender una lengua extranjera, porque motivan y mejoran la habilidad de lectora de los estudiantes y se pueden aplicar al momento de leer textos y comprender las ideas principales y secundarias, también tener la habilidad de sintetizar el texto leído. Para identificar el problema se utilizó investigación de campo, bibliográfica y estadística que ayudó a compilar información del problema. Además, se utilizaron encuestas a los estudiantes y la entrevista al profesor de inglés como instrumentos de investigación. Estos datos demostraron que los estudiantes no tienen el desarrollo adecuado a su nivel según las habilidades establecidas en la Guía Curricular y el Marco Común de Referencia Europeo. Por lo tanto, se propuso diseñar un folleto con vocabulario estandarizado para usuarios básicos, el cual tiene como principal objetivo dar una solución al problema presentado en el contexto educativo
Descripción
PDF
Palabras clave
READING SKILL, VOCABULARY
Citación
APA