Técnicas de estudio innovadoras y su incidencia en la comprensión lectora .
Fecha
2019
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil: Facultad de Filosofía,Letras Y Ciencias De La Educación
Resumen
El presente trabajo de investigación se ha realizado considerando la necesidad que presenta la
Unidad Educativa “Agustín Castro Espinoza” de Guayaquil, específicamente en el cuarto
Grado de Educación General Básica, donde a través de las diferentes técnicas e instrumentos
de investigación utilizados y de la exhaustiva investigación ejecutada, se han obtenido
reveladores resultados sobre la deficiencia que presentan los estudiantes en leer
comprensivamente un texto, muchas son las causantes a ésta problemática, como la carencia
de aplicación de las técnicas de estudio, la falencia en el proceso de comprensión lectora y el
tradicionalismo imperante en estas aulas de clases, generando así el desinterés de los
estudiantes por leer, razones por la cual surge la idea de implementar un software interactivo
con lecturas y técnicas de comprensión lectora, un recurso acorde a las exigencias de la
educación actual y que contribuirá a una participación activa del estudiante en ésta sociedad
tecnológica
The present research work done whereas the need presenting unit educational "Agustín Castro Espinoza" Guayaquil, specifically in the fourth grade of General Education Basic, where through different techniques and research instruments used and the thorough investigation executed, we have obtained results developers on deficiency presenting students comprehensively read a text, many are the cause to this problem, as the lack of application of techniques of study, the failure in the process of reading comprehension and the prevailing traditionalism in these classrooms, passing on the lack of interest of students for reading, reasons for which the idea of implementing a software interactive with readings and reading comprehension skills, a resource according to the demands of today's education and that will contribute to the active participation of the student in this society techn
The present research work done whereas the need presenting unit educational "Agustín Castro Espinoza" Guayaquil, specifically in the fourth grade of General Education Basic, where through different techniques and research instruments used and the thorough investigation executed, we have obtained results developers on deficiency presenting students comprehensively read a text, many are the cause to this problem, as the lack of application of techniques of study, the failure in the process of reading comprehension and the prevailing traditionalism in these classrooms, passing on the lack of interest of students for reading, reasons for which the idea of implementing a software interactive with readings and reading comprehension skills, a resource according to the demands of today's education and that will contribute to the active participation of the student in this society techn
Descripción
PDF
Palabras clave
TÉCNICAS, COMPRESIÓN LECTORA, SOFTWARE INTERACTIVO