The influence of authentic material in the improvement of reading skill

Fecha
2020-10
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This researching work is focused on the improvement of the reading skills of students of 8th grade parallel “A” of Provincia del Azuay high school, whose objective is to determine the influence of authentic materials in reading skills, the beginning of the research is the inquiring to the students about the materials used in class. The analysis of the investigation results obtained through observations, surveys and interviews addressed to teachers and students of Provincia del Azuay high school, it was evidenced lack of motivation and innovation in the reading resources which is adverse n the achievement of fluency according to the National Curriculum objectives. From this fact it is imperative that the teachers look for new methods, resources and strategies to enhance pedagogical processes and enable students to reading and understand easily texts at every scenario, as a result it is proposed a booklet with activities based on authentic materials
Este trabajo de investigación está enfocado en el mejoramiento de las habilidades de lectura de los estudiantes del 8vo grado paralelo “A” del colegio Provincia del Azuay cuyo objetivo es determinar la influencia de los materiales auténticos en las habilidades de lectura, el inicio de esta investigación es preguntar a los estudiantes acerca de los materiales utilizados en clases. El análisis de los resultados de la investigación, obtenidos a través de observaciones, encuestas y entrevistas dirigidas a los profesores y estudiantes del colegio Provincia del Azuay, fue evidenciada la falta de motivación e innovación en los recursos de lectura, lo cual es adverso en el alcance de fluidez de acuerdo al Currículo Nacional. Partiendo de este hecho, es imperativo que los profesores busquen nuevos métodos, recursos y estrategias para mejorar procesos pedagógicos y habilitar a los estudiantes para leer y entender fácilmente los textos en cualquier escenario, como resultado es propuesto un folleto con actividades basadas en materiales auténticos
Descripción
PDF
Palabras clave
READING MATERIAL, ASSESSMENT, AUTHENTIC
Citación
APA