Influence of the inferential reading technique on reading comprehension

Fecha
2020-10
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research was carried out with second year high school students from the “Francisco Huerta Rendón” School from the 2020-2021 school period, it focused on compression as it is a basic skill with which students experience problems when trying to understand a text. Due to the global health emergency because Covid-19, education was affected and adapted to the virtual modality. Two research instruments were used for data compilation: the student survey in “Google Forms” and an interview with the teacher using “Zoom”. The results confirmed a reading comprehension problem and difficulty with inferences in readings. A large part of the students (70%) and the teacher consider that a didactic guide aimed at the teacher will enhance the strengthening of reading comprehension and inferential reading, thus encouraging the reading of short texts, greater capacity and efficiency when making inferences
Esta investigación se realizó con estudiantes de segundo de bachillerato del Colegio “Francisco Huerta Rendón” del periodo lectivo 2020 – 2021, se enfocó en la compresión lectora por ser una habilidad básica con la cual los estudiantes experimentan problemas al tratar de entender un texto. Debido a la emergencia sanitaria mundial por Covid-19, la educación se vio afectada y se adaptó a la modalidad virtual. Se utilizaron dos instrumentos de investigación para la compilación de datos: la encuesta a los estudiantes en “Google Forms” y una entrevista a la docente mediante “Zoom”. Los resultados confirmaron un problema de comprensión lectora y dificultad con inferencias en lecturas realizadas. Una gran parte de los estudiantes (70%) y la docente consideran que una guía didáctica dirigida al docente potenciara el fortalecimiento de la comprensión lectora y la lectura inferencial logrando incentivar a la lectura de textos cortos, mayor capacidad y eficiencia al realizar inferencias
Descripción
PDF
Palabras clave
READING COMPREHENSION, INFERENTIAL READING, TEACHING GUIDE
Citación
APA