Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/50349
Título : Influence of the gamification techniques in the speaking skills
Otros títulos }: Design a system of gamification activities for speaking development
Autor : Rodríguez Vásquez, Jailene Lissette
Sánchez Moncada, Yuri Vanessa
Tutor(es): Sánchez Pérez, Lucila
Palabras clave : PEAKING SKILL
GAMIFICATION
MOTIVATION
Fecha de publicación : oct-2020
Editorial : Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Citación : APA
Tipo: bachelorThesis
Resumen : The present study was carried out to Eight Grade of General Basic Education students at “Pablo Hannibal Vela Eguez” Public High School during the 2020– 2021 school year. Initially, the researchers applied a class observation to examine and identify the main issue inside the classroom. The problem turned evident when students tried to participate in short conversations on very familiar topics within the personal and educational domains, this fact revealed that students were struggling with oral production during speaking tasks. In addition, techniques and instruments applied for data collection process and its later analysis confirmed that despite the efforst made by the EFL teacher, some students felt limited and not confident enough to participate in speaking tasks inside the EFL classroom. In order to help teacher and students to overcome the problem, articles and books were reviewed by the researchers to gain a better comprehension of the issue. The research done led to different theories, strategies and techniques that highlighted the use of gamification activities to improve speaking learning. Gamification technique supports the relevance of the use of game elements as teaching resource to strengthen students’ language skills. Based on the bibliographic study, survey applied to the students and an interview to the EFL teacher, the researchers came to suggest the use of a system of gamification activities as a didactic material for teachers to create a friendly class ecology to boost students’ self- confidence and participation during speaking skill tasks and as a result the development of oral production.
Con el fin de ayudar a los profesores y estudiantes a superar el problema, los investigadores revisaron artículos y libros para lograr una mejor comprensión del tema. La investigación realizada dio lugar a diferentes teorías, estrategias y técnicas que destacaron el uso de actividades de gamificación para mejorar el aprendizaje del habla. La técnica de gamificación respalda la relevancia del uso de elementos del juego como recurso didáctico para fortalecer las habilidades lingüísticas de los estudiantes. A partir del estudio bibliográfico, la encuesta aplicada a los estudiantes y una entrevista al profesor de EFL, los investigadores llegaron a sugerir el uso de un sistema de actividades de gamificación como material didáctico para que los profesores creen una ecología de clase amigable que potencie la autoestima de los estudiantes. confianza y participación durante las tareas de habilidad oral y como resultado el desarrollo de la producción oral.
Descripción : PDF
URI : http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/50349
Aparece en las colecciones: Proyectos - Lenguas y Lingüísticas

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
BFILO-PLL-20P17 RODRIGUEZ - SANCHEZ.pdfBFILO-PLL-20P1711,99 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.