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Título : Influence of guessing games for the development of the speaking skill
Otros títulos }: Design of a booklet with practical exercises to improve the development of the speaking skill
Autor : Zambrano Santana, Shirley Yadira
Tutor(es): Romero Coloma, Mirna
Palabras clave : SPEAKING SKILLS
INNOVATIVE
GUESSING GAMES
Fecha de publicación : jun-2020
Editorial : Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Citación : APA
Tipo: bachelorThesis
Resumen : The present research thesis project takes place at Vicente Rocafuerte High School, where a problem was identified. The problem is that students of 10th grade of Basic General Education have difficulty developing their speaking skills. Through the collected data with instruments like surveys, observation guide and interview guide that were applied was possible to corroborate the problem. So, it was decided to create a new resource that helps the teacher to create a positive class and in the same way, that it can encouraged students to participate in the English class. This innovative proposal is based on designing a booklet with practical exercises of guessing games to be applied in the English class because this kind of activity can catch the students' attention and it will change the traditional way of teaching. This project will engage students to feel motivated to participate which will help them to improve their speaking skills.
El presente proyecto de tesis de investigación se lleva a cabo en la escuela secundaria Vicente Rocafuerte, donde se identificó un problema. El problema es que los estudiantes de 10º grado de Educación General Básica tienen dificultades para desarrollar sus habilidades para hablar.A través de los datos recopilados con instrumentos como encuestas, guía de observación y guía de entrevista que se aplicaron, fue posible corroborar el problema. Entonces, se decidió crear un nuevo recurso que ayude al maestro a crear una clase positiva y de la misma manera, que pueda alentar a los estudiantes a participar en la clase de inglés.Esta propuesta innovadora se basa en el diseño de un folleto con ejercicios prácticos de juegos de adivinanzas que se aplicarán en la clase de inglés porque este tipo de actividad puede captar la atención de los estudiantes y cambiará la forma tradicional de enseñar. Este proyecto hará que los estudiantes se sientan motivados a participar, lo que los ayudará a mejorar sus habilidades para hablar.
Descripción : PDF
URI : http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/51246
Aparece en las colecciones: Proyectos - Lenguas y Lingüísticas

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