The influence of the Lexical Approach to teach phrasal verbs at A1.1 level.

Fecha
2021-10
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research is focused in the incidence of the Lexical Approach in the teaching of phrasal verbs in the students of the 8th grade, room A, in the public school “6 de Agosto”, located in Cañar. This project aims to demonstrate how the lexical Approach can be useful to teach phrasal verbs. Then provides information about the implications and describes its efficacy through a bibliographic, statistic and field analysis. The data obtained was possible through the teacher’s survey, the class observation and the student’s interview applied. This process detected the factors that incur in the unsatisfactory development of this group of students in learning phrasal verbs, also provides a solution to this problem. The researchers designed a didactic guide supported on the Lexical Approach in order to help teachers to teach phrasal verbs. This intervention was viable thanks to the authorization and good disposition of the authorities and teaching staff
Esta investigación se centra en la incidencia del Enfoque Léxico en la enseñanza de phrasal verbs en los alumnos de 8º grado, aula A, de la escuela pública “6 de Agosto”, ubicada en Cañar. Este proyecto tiene como objetivo demostrar cómo el enfoque léxico puede ser útil para enseñar phrasal verbs. Luego brinda información sobre las implicaciones y describe su eficacia a través de un análisis bibliográfico, estadístico y de campo. Los datos obtenidos fueron posibles a través de la encuesta al profesor, la observación de la clase y la aplicación de la entrevista al alumno. Este proceso detectó los factores que inciden en el desarrollo insatisfactorio de este grupo de estudiantes en el aprendizaje de phrasal verbs, también brinda una solución a este problema. Los investigadores diseñaron una guía didáctica apoyada en el Enfoque Léxico para ayudar a los profesores a enseñar phrasal verbs. Esta intervención fue viable gracias a la autorización y buena disposición de las autoridades y profesorado
Descripción
PDF
Palabras clave
LEXICAL APPROACH, PHRASAL VERBS, DIDACTIC GUIDE
Citación
APA