Influence of music videos in the development of listening comprehension

Fecha
2021-10
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The present research work determine the influence of music videos on the development of listening comprehension in eighth-grade students of the Institution "Francisco Huerta Rendón.". The plan is established based on the application of music videos, taking advantage of the use of technology and selecting music videos according to the students' academic level, to finally produce a CD with music videos to improve the development of listening comprehension, the variables used in the research project are the influence of music videos and the development of listening comprehension. With the realization of this research project, it was possible to determine the importance of music videos in the development of listening comprehension, the conclusion of the interview with the teachers and the student’s surveys demonstrate the relevance of music videos in the English subject. The research methodologies used in carrying out this research work were quantitative and qualitative
El presente trabajo de investigación está diseñado en determinar la influencia de los videos musicales en el desarrollo de la comprensión auditiva en los estudiantes de octavo grado de la Institución "Francisco Huerta Rendón", se establece un plan basado en la aplicación de videos musicales , aprovechando la utilización de la tecnología y seleccionando los videos musicales de acuerdo al nivel académico de los estudiantes, para así elaborar un CD con videos musicales para mejorar el desarrollo de la comprensión auditiva, Las variables utilizadas en el proyecto de investigación son: influencia de los videos musicales y desarrollo de la comprensión al escuchar. Con la realización de este proyecto de investigación se logró determinar la importancia de la utilización de los videos musicales en el proceso del desarrollo de la comprensión auditiva de los estudiantes, Mediante la entrevista realizada a los docente y encuestas a los estudiantes se demuestra la relevancia de los videos musicales en la asignatura de inglés, las metodologías de investigación utilizadas en la realización de este trabajo de investigación fueron la cuantitativa y la cualitativa
Descripción
PDF
Palabras clave
MUSIC VIDEOS, LISTENING COMPREHENSION, LEARNING
Citación
APA