Influence of the storytelling technique on listening comprehension in hybrid classes

Fecha
2022-04
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
It is well acknowledged that there are deficits in listening comprehension in the English language among the Ecuadorian student population on a national scale. As a result, the following section discusses the significance of both variables, the causes of the problem, and a didactic guide with activities centered on storytelling as a technique that influences listening comprehension improvement for ninth-grade students with an A1.2 Common European Framework Reference level. A mixed research was conducted with Sarah Flor Jiménez's basic higher education students using a Google form survey to learn about their English language competency issues, strengths, and viewpoints on storytelling. The study instruments, such as the survey and the teacher interview, revealed that the strategy is proper and produces the desired effects. This preliminary project will supply detailed information with a didactic guide containing recommendations on utilizing it appropriately in hybrid classes and the resources to use within the activities.
Nacionalmente se conoce que existe entre la población estudiantil deficiencias en la comprensión auditiva en el idioma inglés. Por tal razón, se informa la importancia de ambas variables, antecedentes del problema y como solución una guía didáctica con actividades enfocadas en el storytelling como técnica que influya en la mejoría de la comprensión auditiva para estudiantes de 9. Año con nivel de inglés según el MCER de A1.2. La investigación que es de modalidad mixta se llevó a cabo con estudiantes del colegio Sarah Flor Jiménez mediante una encuesta para conocer sus desafíos en esta habilidad del idioma inglés, sus fortalezas y a su vez su opinión en cuanto al storytelling. Los instrumentos de investigación como fueron la encuesta y la entrevista al profesor demostraron que la técnica logra resultados favorables en el contexto de clases híbridas. Más adelante se detalla la guía didáctica con pautas para su correcto uso.
Descripción
PDF
Palabras clave
LISTENING COMPREHENSION, STORYTELLING, HYBRID CLASSES, DIDACTIC GUIDE
Citación