Influence of the debate technique on the development of speaking skill

Fecha
2022-04
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The purpose of this research is to present the debate technique to be applied in the educational field. For this reason, we worked with students of the 2nd year of high school of the "Unidad Educativa Fiscal FAE N°2" during the school year 2021- 2022. The study of this project has a solid knowledge base thanks to the antecedents of a series of investigations that are connected to the same subject. At the same time, the theoretical framework includes a wide variety of knowledge, definitions, characteristics, advantages and benefits about the debate technique, which facilitate its understanding. In addition, this work has a mixed modality where both the theoretical and statistical methods take place, and subsequently the respective interpretations. As a result, the creation of a didactic guide that provides teachers with an orientation on how to implement the debate technique in class, and hence the students' oral expression would be developed in a successful way.
Esta investigación tiene como finalidad dar a conocer la técnica del debate para aplicarla en el campo educativo. Por ello, se trabajó con alumnos de 2do de Bachillerato de la Unidad Educativa Fiscal FAE N°2 periodo lectivo 2021- 2022. El estudio de este proyecto posee una base sólida de conocimientos gracias a los antecedentes de una serie de investigaciones que se conectan a la misma temática. A su vez, el marco teórico abarca una gran variedad de conocimientos, definiciones, características, ventajas y beneficios acerca de la técnica del debate, los cuales facilitan su comprensión. Además, este trabajo posee modalidad mixta en donde tanto el método teórico como estadístico tienen lugar, y posteriormente sus debidas interpretaciones. Dando como resultado, una guía didáctica que proporcione a los docentes una orientación de cómo implementar la técnica del debate en clase, y así la expresión oral de los estudiantes sea desarrollada de manera exitosa.
Descripción
PDF
Palabras clave
ORAL EXPRESSION, DEBATE TECHNIQUE, FLUENCY, LEARNING
Citación