The use of english songs to improve speaking skills for A2.1 level

Fecha
2022-04
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
Speaking skill is one of the greatest difficulties that students present when are studying a foreign language. That is the reason why the authors focused on the use of English songs as a tool to improve speaking skills. The authors used Descriptive and Explanatory Research with a quantitative approach. The tools used were an observation guide, a survey which was conducted with 43 students of Then Grade of the Colegio Fiscal Patria Ecuatoriana, and an interview with the English teacher. The results show low performance in their oral skills and a predisposition to use English songs as a tool to improve their oral skills. The conclusion was that the use of English songs is a good way to encourage students to practice their oral skills. Based on this conclusion, the authors created a handbook of musical activities for students of level A.2.1.
La habilidad para expresarse oralmente es una de las mayores dificultades que presentan los estudiantes al momento de estudiar inglés. Por este motivo los autores se enfocaron en el uso de canciones en inglés como una herramienta para mejorar las habilidades orales. Los autores usaron los estudios descriptivo y explicativo, con un enfoque cuantitativo. Las herramientas usadas fueron una guía de observación, la encuesta realizada a 43 estudiantes de décimo año del Colegio Fiscal patria Ecuatoriana y la entrevista al docente de inglés. Los resultados evidenciaron un bajo rendimiento en sus habilidades orales y una predisposición a usar canciones en inglés como una herramienta para mejorar sus habilidades orales. Las conclusiones son que el uso de canciones en inglés es una forma de motivar a los estudiantes para practicar sus habilidades orales. Basado en las conclusiones crearon un manual de actividades musicales para estudiantes de nivel A2.1.
Descripción
PDF
Palabras clave
SPEAKING SKILLS, ENGLISH SONGS, HANDBOOK WITH MUSICAL ACTIVITIES
Citación