Influence of interactive videos on the development of listening comprehension in the english language

Fecha
2022-04
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
Currently, in the educational field, multimedia elements are used more frequently in institutions, serving as support in the teaching of English as a foreign language, allowing students to maintain interest in knowing and improving their skills inside and outside the classroom. The general objective of the research is to determine the influence of interactive videos on the listening ability of tenth grade students through static, bibliographic and field study. The research will apply mixed methods allowing to evaluate the influence of interactive videos in the development of listening comprehension in English, by exploring relevant data that serve as a solid source of support for the research. Among the main results, it can be mentioned that the teachers have implemented these multimedia activities, responding to the concerns of the students, integrating themselves in a positive way in the development of the lessons in the classroom.
En la actualidad, en el ámbito educativo, los elementos multimedia son utilizados con mayor frecuencia en las instituciones, sirviendo de apoyo en la enseñanza del inglés como lengua extranjera, permitiendo a los estudiantes mantener el interés por conocer y mejorar sus habilidades dentro y fuera del aula. El objetivo general de la investigación es determinar la influencia de los videos interactivos en la habilidad auditiva de estudiantes de décimo grado a través del estudio estático, bibliográfico y de campo. La investigación aplicara métodos mixtos permitiendo evaluar la influencia de los videos interactivos en el desarrollo de la comprensión auditiva en inglés, al explorar datos relevantes que sirven como una fuentesolida de apoyo para la investigación. Dentro de los principales resultados se puede mencionar que los docentes han implementado estas actividades multimedia, respondiendo a las inquietudes de los estudiantes, integrándose de manera positiva en el desarrollo de las lecciones dentro del aula.
Descripción
PDF
Palabras clave
MULTIMEDIA ELEMENTS, LISTENING COMPREHENSION, INTERACTIVE VIDEO
Citación