The impact of using task-based learning on efl learners' writing performance

Fecha
2022-04
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research project is the result of an arduous investigation carried out on the influence of Task-Based Learning as a strategy to improve written production, in which shortcomings that affect the written production of 8th-grade students of Unidad Educativa Fiscal Duran were detected. This project aims to promote learning through guided tasks, which are consistent with the A1.1 level that 8th grade basic education students must have according to the Ministry of Education. Due to the health situation due to COVID-19 and its variants, the institution was coupled to the virtual modality, therefore, it was decided to use the data collection instruments via "Google Forms". The two instruments used are the teacher interview and the student survey. Based on the analysis of the results, a didactic guide for teachers was designed to develop writing skills based on meaningful tasks that will benefit both the students and the teacher.
Este Proyecto de investigación es el resultado de una ardua investigación realizada sobre la influencia del Task-Based Learning como estrategia para mejorar la producción escrita, en la cual se detectaron falencias que inciden en la producción escrita de los estudiantes de 8vo grado de la Institución Educativa Fiscal Duran. Este proyecto tiene como objetivo promover el aprendizaje mediante tareas guiadas, que van acorde con el nivel A1.1 que deben tener los estudiantes de 8vo grado de educación básica según el Ministerio de Educación. A causa de la situación sanitaria por COVID-19 y sus variantes, la institución se acopló a la modalidad virtual, por ende, se resolvió utilizar los instrumentos de recopilación de datos vía “Google Forms”. Los dos instrumentos utilizados son la entrevista al docente y la encuesta a los estudiantes. Bajo el análisis de los resultados, se diseñó una guía didáctica para docentes para desarrollar habilidades de escritura basada en tareas significativas que beneficiará tanto a los estudiantes como al docente.
Descripción
PDF
Palabras clave
WRITTEN PRODUCTION, STRATEGY, DIDACTIC GUIDE
Citación