The impact of English literature in the development of reading comprehension skills

Fecha
2022-04
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This project is the result of a research on the impact of English literature on the development of reading comprehension skills as a way to improve critical thinking. This seeks to specify the point of origin of the deficiencies of reading in English, the use of literature circles (LC) and the development of critical thinking of the second grade students of BGU of the Public Educational Unit Enrique Gil Gilbert. This project is essential, because it aims to improve the reading ability, the critical thinking and the use of the LC with students; this, given that, according to the English language teaching guidelines of the Ministry of Education of Ecuador, it should be from a level B1.1 to B1.2. However, it is evident that students do not meet the established standards or the level of learning, and their reading ability is poor. In addition, teachers do not use teaching techniques for students to improve their reading comprehension skills.
Este proyecto es el resultado de una investigación sobre el impacto de la literatura inglesa en el desarrollo de las habilidades de compresión lectora como una forma de mejorar el pensamiento crítico. Con esta se busca especificar el punto de origen de las deficiencias de la lectura en inglés, el uso de los círculos literarios (LC) y el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes de segundo grado de BGU de la Unidad Educativa Public Enrique Gil Gilbert. Este proyecto es imprescindible, porque con él se pretende perfeccionar la capacidad lectora, el pensamiento crítico y el uso de los LC de los estudiantes; esto, dado que, según las directrices para la enseñanza del idioma inglés del Ministerio de Educación de Ecuador, debería ser de un nivel B1.1 a B1.2. No obstante, en las clases se evidencia que los estudiantes no cumplen con los estándares establecidos o el nivel de aprendizaje, y su capacidad lectora es deficiente. Además, los docentes no usan técnicas de enseñanza para que los estudiantes mejoren.
Descripción
PDF
Palabras clave
READING COMPREHENSION SKILLS, CRITICAL THINKING, ENGLISH LITERATURE, LITERARY CIRCLES
Citación