El juego en el desarrollo de la autonomía en niños de 4 a 5 años.
Archivos
Fecha
2022
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil - Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
El presente trabajo de investigación tiene como objetivo identificar como
el juego ayuda en el desarrollo de la autonomía en niños de inicial II de la
Escuela Básica Particular “Juan XXIII”; por tal motivo es importante la
aplicación de diversos instrumentos para la investigación como el uso de
una encuesta dirigida a representantes legales, entrevista estructurada a
la docente y una entrevista directa dirigida a la directora la cual está
apoyada por una investigación cualitativa y cuantitativa, posterior a la
investigación se proporciona la emisión de las conclusiones y
recomendaciones que darán aportes importantes para soluciones viables,
con esto se llegó a la conclusión de que el juego debe ser incorporado
con actividades lúdicas que permitan el desarrollo de la autonomía en los
niños de 4 a 5 años, para esto se propone una guía para docentes la cual
permitirá mejorar el proceso educativo de los niños.
The objective of this research work is to identify how the game helps in the development of autonomy in children of initial II of the Basic Private School "Juan XXIII"; For this reason, it is important to apply various instruments for research, such as the use of a survey aimed at legal representatives, a structured interview with the teacher, and a direct interview with the director, which is supported by qualitative and quantitative research, after The investigation provides the issuance of the conclusions and recommendations that will give important contributions to viable solutions, with this it was concluded that the game should be incorporated with playful activities that allow the development of autonomy in children from 4 to 5 years, for this a guide for teachers is proposed which will improve the educational process of children.
The objective of this research work is to identify how the game helps in the development of autonomy in children of initial II of the Basic Private School "Juan XXIII"; For this reason, it is important to apply various instruments for research, such as the use of a survey aimed at legal representatives, a structured interview with the teacher, and a direct interview with the director, which is supported by qualitative and quantitative research, after The investigation provides the issuance of the conclusions and recommendations that will give important contributions to viable solutions, with this it was concluded that the game should be incorporated with playful activities that allow the development of autonomy in children from 4 to 5 years, for this a guide for teachers is proposed which will improve the educational process of children.
Descripción
Palabras clave
JUEGO, AUTONOMÍA, APRENDIZAJE, ACTIVIDADES LÚDICAS, GAME, AUTONOMY, LEARNING, RECREATIONAL ACTIVITIES
Citación
APA