Influence of the podcast on the identification of british and american accent.

Fecha
2022-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research project addressed the issue of the influence of podcasts in the identification of British and American accents, which is oriented to contribute with an activity guide focused on the identification of British and American accents using podcasts to improve the listening comprehension of the students of the Calicuchima Educational Unit in the academic year 2022-2023. The objective of this research project was to analyze the bibliographic material related to podcasts and American and British accents in academic journals and digital repositories by conducting a systematic search and using documentary methods. The design of this research was mixed. The types of research used were: descriptive research, explanatory research, bibliographic and non-experimental. The bibliographic research contributed to the thesis information regarding the types of podcasts and the influence of vowel and consonant sounds between American and British accents. The collection techniques were observation, survey, and questionnaire. Data were analyzed quantitatively and qualitatively. This research process allowed the design of an educational proposal to motivate students to use podcasts focused on the identification of British and American accents and thus reinforce listening comprehension.
Este proyecto de investigación abordo el tema de la influencia del podcast en la identificación del acento británico y americano, el cual está orientado a contribuir con una guía de actividades centrada en la identificación del acento británico y americano utilizando podcasts para mejorar la comprensión auditiva de los alumnos de la Unidad Educativa Calicuchima en el año académico 2022-2023. El objetivo de este proyecto de investigación era analizar el material bibliográfico relacionado con los podcasts y los acentos americano y británico en revistas académicas y repositorios digitales mediante la realización de una búsqueda sistemática y el uso de métodos documentales. El diseño de esta investigación fue mixto. Los tipos de investigación utilizados fueron: La investigación descriptiva, investigación explicativa, bibliográfica y no experimental. La investigación bibliográfica contribuyo a la información de la tesis en cuanto a los tipos de podcasts y la influencia de los sonidos de las vocales y consonantes entre los acentos americano y británico. Las técnicas de recogida fueron la observación, la encuesta y el cuestionario. Los datos se analizaron cuantitativa y cualitativamente. Este proceso de investigación permitió el diseño de una propuesta educativa para motivar a estudiantes a usar podcasts centrados en la identificación del acento británico y americano y así reforzar la comprensión auditiva.
Descripción
PDF
Palabras clave
EXTENSIVE LISTENING, PRONUNCIATION, COMPELLING, COMMUNICATIVE SKILLS
Citación