The influence of the audio-lingual method in listening comprehension.

Fecha
2022-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This project pretends to provide a solution to the problem that was evidenced in the students of the ninth year, parallel "C" of General Basic Education of the Unidad Educativa Fiscal "Calicuchima" in the school year 2022-2023, in which an insufficiency in the listening comprehension of English was observed. This project was carried out with the purpose of determining the influence of the audio-lingual method in listening comprehension. Therefore, a study was conducted with the variables of the problem, which were subjected to an analysis and theoretical development through background, theoretical and legal foundations, along with the research context, methods, and techniques, also applied instruments such as the survey and the interview which showed the current state of the students. With the result of the analysis, it was estimated that the design of a system of activities based on this method will help the development of listening skills with dynamic and practical activities.
El presente proyecto busca brindar una solución al problema que se evidenció en los estudiantes de noveno año, paralelo “C” de Educación General Básica de la Unidad Educativa Fiscal “Calicuchima” en el periodo lectivo 2022-2023, en el que se observó una insuficiencia en la comprensión auditiva del inglés. Este proyecto se realizó con el propósito de determinar la influencia del método audio-lingual en la Comprensión Auditiva. Por ello, se realizó un estudio con las variables de la problemática, las cuales se sometieron a un análisis y desarrollo teórico mediante antecedentes, fundamentos teóricos y legales, junto al contexto de investigación, métodos y técnicas, también se aplicó instrumentos como la encuesta y la entrevista los cuales mostraron el estado actual de los estudiantes. Con el resultado de los análisis se estimó que el diseño de un sistema de actividades basadas en dicho método ayudará al desarrollo de la habilidad auditiva con actividades dinámicas y prácticas.
Descripción
PDF
Palabras clave
AUDIO-LINGUAL METHOD, LISTENING COMPREHENSION, ACTIVITY SYSTEM
Citación