The Use of Supplementary Materials for Teaching Children in EFL Classes

Fecha
2018-10-29
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Editor
Editorial Saberes del Conocimiento
Resumen
This research project is about the use of supplementary materials for teaching children in EFL classes. The purpose of this study is to find out whether educators in Ecuador are using supplementary materials for the teaching of English as a foreign language or if they are not using them at all. In addition, the use of supplementary materials enhances children’s performance because they learn through interaction with these tools. The investigation took place in the city of Loja at a private institution where English is taught to people from all ages and levels. The general approach of this stu dy is Qualitative and Quantitative. The aspects taken into account for the qualitative analysis were: pertinence, appropriateness, and quality of each supplementary material in every observed class. Furthermore, the aspects that were taken into considerati on for the quantitative analysis were: frequency of use of each supporting material; personal criteria based on observation, surveys and interviews. Subsequently, the instruments employed in this investigation were data collection formats, observation form ats, tables and questionnaires. According to the results, the most used material is the whiteboard.
Este trabajo de investigación trata sobre el uso de materiales complementarios para enseñar a los niños en las clases de EFL. El propósito de este estudio es averiguar si los educadores en Ecuador están utilizando materiales complementarios para la enseñanza del inglé s como idioma extranjero o si no los están usando en absoluto. Además, el uso de materiales complementarios mejora el rendimiento de los niños porque aprenden a través de la interacción con estas herramientas. La investigación se llevó a cabo en la ciudad de Loja en una institución privada donde se enseña inglés a personas de todas las edades y niveles. El enfoque general de este estudio es cualitativo y cuantitativo. Los aspectos tomados en cuenta para el análisis cualitativo fueron: pertinencia, adecuació n y calidad de cada material complementario en cada clase observada. Además, los aspectos que se tuvieron en cuenta para el análisis cuantitativo fueron: la frecuencia de uso de cada material de apoyo; Criterios personales basados en observación, encuest as y entrevistas. Posteriormente, los instrumentos empleados en esta investigación fueron formatos de recolección de datos, formatos de observación, tablas y cuestionarios. Según los resultados, el material más utilizado es la pizarra.
Descripción
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Palabras clave
LEARNING, TEACHING, PEDAGOGY, ENGLISH LANGUAGE, APRENDIZAJE, ENSEÑANZA, PEDAGOGÍA, IDIOMA INGLES
Citación
Galán Chérrez, N. M., Maya Montalvan, J. P., Garcia Brito, O. E., & Montece Ochoa, S. K. (2018). The Use of Supplementary Materials for Teaching Children in EFL Classes. RECIMUNDO, 2(4), 139-159. https://doi.org/10.26820/recimundo/2.(4).octubre.2018.139-159