Reflexiones acerca del currículo en la Educación Superior
Archivos
Fecha
2018-08-01
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Regional Autónoma de los Andes UNIANDES
Resumen
Las universidades tienen la responsabilidad de preparar profesionales que garanticen la
continuidad de las profesiones una vez graduados, de ahí que se demande de un
perfeccionamiento continuo del proceso de formación, de manera que satisfaga las exigencias que
la sociedad necesita, proceso que requiere de una correcta concepción y estructuración de los
diseños curriculares universitarios, los que deberán elaborarse sobre bases científicas, como
exigencia necesaria para el logro de un profesional con un alto nivel de desarrollo, que se erija
como agente de cambio en la transformación económica y social que demanda el contexto
ecuatoriano. Las autoras reflexionan sobre esta problemática.
The universities have the responsibility of preparing professionals that guarantee the continuity of the professions once graduate, with the result that it is demanded of a continuous improvement of the formation process, so that it satisfies the demands that the society needs, I process that requires of a correct conception and structuring of the designs curricular university students, those that will be elaborated on scientific bases, as necessary demand for the achievement of a professional with a high development level that is erected as agent of change in the economic and social transformation that demands the Ecuadorian context. The authors meditate on this problem.
The universities have the responsibility of preparing professionals that guarantee the continuity of the professions once graduate, with the result that it is demanded of a continuous improvement of the formation process, so that it satisfies the demands that the society needs, I process that requires of a correct conception and structuring of the designs curricular university students, those that will be elaborated on scientific bases, as necessary demand for the achievement of a professional with a high development level that is erected as agent of change in the economic and social transformation that demands the Ecuadorian context. The authors meditate on this problem.
Descripción
pdf
Palabras clave
CURRÍCULO, DISEÑO CURRICULAR, EVALUACIÓN CURRICULAR, CURRÍCULO UNIVERSITARIO, ENFOQUES CURRICULARES, CURRICULUM, CURRICULAR DESIGN, CURRICULAR EVALUATION, CURRICULAR THEORY, UNIVERSITY CURRICULUM, CURRICULAR FOCUSES
Citación
Zavala, A. Z. F., & Mora, L. D. L. M. B. (2018). Reflexiones acerca del currículo en la educación superior. Mikarimin. Revista Científica Multidisciplinaria. e-ISSN 2528-7842, 4(4), 121-128.