The use of the grammarly platform for the development of short english texts

Fecha
2022-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
The authors of this thesis present a series of theoretical and substantiated bases that confirm whether students maintain shortcomings in the development of short texts in English and the correct use of English grammar. To reach this objective, it is recommended to implement a booklet that, through a series of summarized classes and activities according to their academic level, reinforces their performance for the correctdevelopment of short texts in English using English grammar appropriately. The data collection instruments were applied to the 8th - grade students of the Educational Unit Veintiocho de Mayo. Finally, the information provided in this thesis will be useful foranyone who wants to discover how the use of digital platforms such as Grammarly willbe comfortable for future generations.
Los autores de esta tesis presentan una serie de bases teóricas y fundamentadas que confirman si los estudiantes mantienen carencias en el desarrollo de textos cortos en inglés y el correcto uso de la gramática inglesa. Para llegar a este objetivo es recomendable la implementación de folleto (booklet) que por medio de una serie clases resumidas y actividades de acorde a su nivel académico refuercen su desempeño para el correcto desarrollo de textos cortos en inglés haciendo uso de la gramática inglesa pertinentemente. Los instrumentos de recolección de datos fueron aplicados a los estudiantes de 8vo grado de la Unidad Educativa Veintiocho de mayo. Por último, la información proporcionada en esta tesis será útil para cualquier persona que pretenda descubrir como el uso de plataforma digitales como Grammarly serán cómodas de uso para las futuras generaciones.
Descripción
PDF
Palabras clave
PLATFORMS, GRAMMAR, GRAMMARLY
Citación