The influence of the classroom environment in the development of speaking skiils.

Fecha
2020-10
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
This research project aimed to propose a solution to the conflict situation of Ninth “B” EGB students of Camilo Destruge High School of the 2020-2021 school period, who evidenced a struggle with the development of the spoken English due to the classroom environment. The year 2020 presented a significant challenge worldwide with the pandemic for COVID19 virus. The educational system was forced to change from traditional classes to online sessions. This field study established the classroom environment as the independent variable and speaking skills as the dependent variable. A study of the historical background of the theoretical, legal foundations, and the research context was carried out. In addition to an interview with the teacher, a survey was applied to 28 students. The results obtained confirmed the need for a booklet to improve speaking skills and expressions which was created with strategies to motivate students to practice English speaking, to help them to improve not only their pronunciation, but also learn vocabulary, be fluent, and handle grammar rules. As a result of several strategies, students will speak confidently and fluently by themselves, improving their spoken English.
La situación conflicto de estudiantes de noveno “B” de Educación Básica General de la Unidad Educativa Camilo Destruge del periodo lectivo 2020 – 2021 evidenció una situación conflicto con respecto al ambiente del salón de clases con respecto a las habilidades para hablar en inglés. Este estudio de campo estableció como variable independiente al ambiente del salón de clase y como variable dependiente a la habilidad oral. Se realizó un estudio de los antecedentes históricos de los fundamentos teóricos, legales y del contexto de investigación. Además, una entrevista al docente y una encuesta que fueron aplicadas a 28 estudiantes como instrumentos para la investigación. Los resultados obtenidos confirmaron la existencia de un problema en las habilidades para hablar en inglés. Para el mejoramiento de la habilidad y expresión oral, fue creado un folleto con estrategias que motiven al estudiante a practicar el habla inglesa, para ayudarlos a mejorar no solo su pronunciación sino además aprender vocabulario, tener fluidez y manejar reglas gramaticales.
Descripción
PDF
Palabras clave
CLASSROOM ENVIRONMENT, SPEAKING SKILLS, BOOKLET WITH STRATEGIES
Citación