Estudio institucional para la implementación del departamento de comunicación InHouse en la facultad de comunicación social de la universidad de Guayaquil
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Fecha
2015-09-25
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Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Comunicación Social. Carrera de Publicidad y Mercadotecnia.
Resumen
Se realizó un análisis institucional en la Facultad de Comunicación Social de la
Universidad de Guayaquil, con el fin de establecer lo necesario para la
implementación de un departamento de comunicación “InHouse”, el cual permita
gestionar de manera eficaz la información entre el área administrativa, sus
estudiantes y el público en general.
A su vez la implementación del Departamento de Comunicación, se presentará ante
el estudiantado como un lugar con la estructura y equipamiento idóneo, donde
puedan poner en práctica los conocimientos adquiridos en las aulas. También como
una primera opción para descargar las 240 horas de prácticas pre profesionales que
son requisito de grado para los alumnos.
El ideal es posicionar la imagen de la FACSO por la gestión de la “InHouse”, de tal
manera que en un futuro cercano el departamento pueda atender los problemas de
las demás facultades de la Universidad de Guayaquil, hasta que se convierta en una
empresa pública y pueda trabajar con el sector público y el sector privado.
El cuerpo docente se perfeccionará a través de la interacción diaria con los
estudiantes y sus prácticas, mediante la vinculación con personas naturales y
jurídicas.
A institutional analysis was conducted at the Facultad de Comunicación Social de la Universidad de Guayaquil, in order to establish the need for the implementation of a communications department "InHouse" which allows to efficiently manage the information between the administrative area , students and the general public. At the same time the implementation of the Department of Communication, will be presented to students as a place with the actual structure and equipment, which can implement the knowledge acquired in the classroom. Also as a first option to download the 240 hours of pre professional practices that are grade requirement for students. The ideal is to position the image of FACSO by the "InHouse" management, so that in the near future the department to address the problems of the other faculties of the University of Guayaquil, until it becomes a public company and you can work with the public sector and the private sector. The faculty will be refined through daily interaction with students and their practices, by linking with individuals and corporations.
A institutional analysis was conducted at the Facultad de Comunicación Social de la Universidad de Guayaquil, in order to establish the need for the implementation of a communications department "InHouse" which allows to efficiently manage the information between the administrative area , students and the general public. At the same time the implementation of the Department of Communication, will be presented to students as a place with the actual structure and equipment, which can implement the knowledge acquired in the classroom. Also as a first option to download the 240 hours of pre professional practices that are grade requirement for students. The ideal is to position the image of FACSO by the "InHouse" management, so that in the near future the department to address the problems of the other faculties of the University of Guayaquil, until it becomes a public company and you can work with the public sector and the private sector. The faculty will be refined through daily interaction with students and their practices, by linking with individuals and corporations.
Descripción
Palabras clave
COMUNICACION, PUBLICIDAD, ESTRATEGIA, GESTION ORGANIZACIONAL, PLAN DE ACCION TUTORIAL