PROPUESTA DE UNA METODOLOGÍA DE GESTIÓN DE RIESGO Y SEGURIDAD DE LA INFORMACIÓN PARA LA OPERACIÓN Y CONTINUIDAD DE LOS SERVICIOS OFRECIDOS POR EL ÁREA DE TI DE LA EMPRESA NEGOCIOS INDUSTRIALES REAL S.A.
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Fecha
2016-04
Autores
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Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Ciencias Matemáticas y Físicas Carrera de Ingeniería en Sistemas Computacionales
Resumen
Las tecnologías de la información juegan un papel fundamental en el cumplimiento
de los objetivos planteados por las empresas, aquí es donde la correcta gestión
de TI y los procesos inherentes ayudan a que los procesos del negocio se realicen
según lo requerido por las empresas. El objetivo de este trabajo de investigación
es determinar si el modelo de gestión de TI de la empresa Negocios Industriales
Real S.A. sobre los procesos de operación y continuidad de los servicios se realiza
correctamente evaluando sus actividades utilizando como marco referencial guías
y estándares internacionales de buenas prácticas de gestión de TI. Como
metodología de investigación se usa “Estudio de caso” y se efectuara un análisis
a partir de lo teórico para llegar a la correcta aplicación de las actividades dentro
del área. El análisis permitirá identificar fortalezas, oportunidades y debilidades de
la gestión actual de TI, además de conocer desde la perspectiva interna de un
funcionario del área cuán importante es la correcta gestión de TI para el beneficio
de la empresa. A partir de los resultados se presentarán recomendaciones que
permitan al área de TI saber que actividades y controles les ayudara a mejorar la
gestión de los servicios dentro de los procesos de operación y continuidad para
entregar mayor valor a la empresa y mejorar la perspectiva del cliente interno
sobre la gestión del área de TI.
Information Technologies play a vital role in the achievement of the objectives set by the companies, here is where the proper management of IT and processes inherent help business processes are executing as required by the companies. The main objective of this research is to determine if the IT Management Model of the company Real Industrial Business about the processes of operation and continuity of services are performed correctly evaluating their activities using guides and international standards of good IT management practices as references. As research methodology "Case Study" is used and an analysis from the theoretical to be carried out to arrive at the correct implementation of the activities within the area. The analysis will identify strengths, opportunities and weaknesses of the current IT management while also learning from the internal perspective of an official from the area how important the proper management of IT for the benefit of the company. From the results recommendations enabling IT to know which activities and controls will help improve the management of services in operation processes and continue to deliver greater value to the company and improve internal customer perspective will be presented on managing the IT area.
Information Technologies play a vital role in the achievement of the objectives set by the companies, here is where the proper management of IT and processes inherent help business processes are executing as required by the companies. The main objective of this research is to determine if the IT Management Model of the company Real Industrial Business about the processes of operation and continuity of services are performed correctly evaluating their activities using guides and international standards of good IT management practices as references. As research methodology "Case Study" is used and an analysis from the theoretical to be carried out to arrive at the correct implementation of the activities within the area. The analysis will identify strengths, opportunities and weaknesses of the current IT management while also learning from the internal perspective of an official from the area how important the proper management of IT for the benefit of the company. From the results recommendations enabling IT to know which activities and controls will help improve the management of services in operation processes and continue to deliver greater value to the company and improve internal customer perspective will be presented on managing the IT area.
Descripción
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Palabras clave
Gestión, controles, riesgo