Diseño de una estrategia de marketing para mejorar el servicio al cliente de la Universidad de Guayaquil
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Fecha
2013
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Editor
Universidad de Guayaquil, Facultad de Ciencia Administrativas
Resumen
Hoy en día La educación siempre ha sido considerada como el motor fundamental para el desarrollo de los pueblos, esta permite a los seres humanos acrecentar sus valores y cualidades, ayudándolo a formar su personalidad y convertirlo en una persona capaz de satisfacer sus necesidades personales, servir a su familia, a la sociedad y al Estado, la Universidad de Guayaquil ha avanzado en estos cambio y actualizaciones a paso lento por lo que es necesario tomar las medidas para alcanzar la
excelencia académica esperada, una de estas medidas es la aplicación de una estrategia de Marketing. Entonces, con tales conclusiones añadimos que es fundamental la aplicación de un plan de marketing estratégico que promocionen el progreso que ha tenido nuestra querida Universidad de Guayaquil en cuanto al servicio al cliente que presta, que a pesar de que avanza paulatinamente tiene una meta de cambio bien establecida. El resultado investigación dice que existe un alto grado de inconformidad en algunos aspectos como la sensibilidad en la atención al cliente o la falta de actualización tecnológica, pero también reflejan un alto grado de desconocimiento sobre los proyectos o servicios, lo que retrasa mucho la información que se entrega, los avances que se dan en la Universidad que ponen a esta institución en un nivel de renombre aceptable, la falta de comunicación, de publicidad, de promoción de eventos hace que se genere un malestar y una mala imagen de la Universidad de Guayaquil. Poniendo en práctica las cuatro etapas del plan de marketing, trataremos de cubrir las falencias encontradas así dar un paso adelante en la mejora de la imagen,y servicio al cliente de la Universidad de Guayaquil.
Today education has always been regardedas the key driverfor the developmentof peoples, this allows humansto increasetheir values and qualities, helping toshape their personalityand makea personable tomeet their personal needs, serve his family, society andthe State, the University of Guayaquil has been made inthese changes and updates slowly so it is necessary to take measures to achieve academic excellence expected of the semeasures is the implementation of a strategy Marketing. So, with suchfindingsadd that it is essential the implementation of astrategic marketing planto promote the progress that has taken ourbeloved University of Guayaquilin terms of customer serviceit provides, which despite having agradually advancing change goal well stablished. There search result says that there isa high degree of dis satisfaction in some aspects such as sensitivity in the customer service or lack of updated technology, butalso reflect a high degree of ignoran ceabout the projectsor services, delaying much information delivered, advances given in the University that put the institution at a level acceptable renowned, lack of communication, advertising, promotioneventsto be generated foran upsetanda bad image of the University of Guayaquil. Implementing the four stagesof the marketing plan, try to coverthe short comings notedandtake a step forward in improvingthe image, and customer serviceof the University of Guayaquil.
Today education has always been regardedas the key driverfor the developmentof peoples, this allows humansto increasetheir values and qualities, helping toshape their personalityand makea personable tomeet their personal needs, serve his family, society andthe State, the University of Guayaquil has been made inthese changes and updates slowly so it is necessary to take measures to achieve academic excellence expected of the semeasures is the implementation of a strategy Marketing. So, with suchfindingsadd that it is essential the implementation of astrategic marketing planto promote the progress that has taken ourbeloved University of Guayaquilin terms of customer serviceit provides, which despite having agradually advancing change goal well stablished. There search result says that there isa high degree of dis satisfaction in some aspects such as sensitivity in the customer service or lack of updated technology, butalso reflect a high degree of ignoran ceabout the projectsor services, delaying much information delivered, advances given in the University that put the institution at a level acceptable renowned, lack of communication, advertising, promotioneventsto be generated foran upsetanda bad image of the University of Guayaquil. Implementing the four stagesof the marketing plan, try to coverthe short comings notedandtake a step forward in improvingthe image, and customer serviceof the University of Guayaquil.
Descripción
Pdf
Palabras clave
Marketing, Universidad, Servicio al cliente