ANÁLISIS DE LA OFERTA Y DEMANDA DEL COMPLEJO CAMINO AL SOL DEL CANTÓN MONTALVO PROVINCIA DE LOS RÍOS PARA EL DISEÑO DE UN PLAN DE PROMOCIÓN.
No hay miniatura disponible
Fecha
2017-03
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL
Resumen
Este trabajo de investigación se realizó en el Complejo “Turístico
Camino al Sol” que se encuentra ubicado en el km 5 vía Montalvo Balsapamba,
en la cual con un estudio que determine el problema de la oferta y la demanda
real que existe en el Complejo, es por ello que se establece como objetivo
general analizar la oferta y demanda que existe en el Complejo Camino al Sol,
para el diseño de un plan un promoción turística que va hacer una de las
alternativas de interés para los viajeros que buscan la tranquilidad de la
naturaleza en familia. Como métodos teóricos se utilizó el histórico-lógico,
inductivo, como el empírico la observación, encuesta y los tipos de
investigación fueron mixta, descriptiva, bibliografía y de campo. La información
de las encuestas dirigidas a los visitantes del complejo Camino al Sol, y
habitantes del Cantón Montalvo, con una muestra de 291 encuestados. Como
resultado de las encuestas señalan que es necesario un plan de promoción
turística para fomentar el turismo en el complejo que ayudará con el
posicionamiento en el mercado, a nivel nacional además mejorará el nivel de
vida mediante las actividades socioeconómicas, turísticas en lugar.
This research work was carried out in the Complex "Tourist Road to the Sun" located at km 5 via Montalvo Balsapamba, in which a study that determines the problem of supply and the real demand that exists in the Complex, This is why it is established as a general objective to analyze the supply and demand that exists in the Complex Camino al Sol, to design a plan a tourism promotion that will make one of the alternatives of interest for travelers seeking the tranquility of the Nature in family. As theoretical methods we used the historical-logical, inductive, as the empirical observation, and the survey types were mixed, descriptive, bibliography and field. The information of the surveys directed to the visitors of the complex Camino al Sol, and inhabitants of Canton Montalvo, with a sample of 291 respondents. As a result of the surveys indicate that a tourism promotion plan is needed to promote tourism in the complex that will help with market positioning, at the national level will also improve the standard of living through socio-economic, tourist activities instead.
This research work was carried out in the Complex "Tourist Road to the Sun" located at km 5 via Montalvo Balsapamba, in which a study that determines the problem of supply and the real demand that exists in the Complex, This is why it is established as a general objective to analyze the supply and demand that exists in the Complex Camino al Sol, to design a plan a tourism promotion that will make one of the alternatives of interest for travelers seeking the tranquility of the Nature in family. As theoretical methods we used the historical-logical, inductive, as the empirical observation, and the survey types were mixed, descriptive, bibliography and field. The information of the surveys directed to the visitors of the complex Camino al Sol, and inhabitants of Canton Montalvo, with a sample of 291 respondents. As a result of the surveys indicate that a tourism promotion plan is needed to promote tourism in the complex that will help with market positioning, at the national level will also improve the standard of living through socio-economic, tourist activities instead.
Descripción
PDF
Palabras clave
OFERTA, DEMANDA TURÍSTICA, PLAN, PROMOCIÓN TURÍSTICA, CANALES DE DIFUSIÓN, FOLLETERÍA, MERCHANDISING
Citación
APA