Factores que influyen en la falta de conocimientos académicos para una preparación eficiente en los bachilleres del área contable
No hay miniatura disponible
Archivos
Fecha
2013
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
Este proyecto estudia los factores que causan que los bachilleres del área contable no obtengan total conocimiento y que tengan falencias en su perfil académico, busca minimizar estos problemas y maximizar los conocimientos adquiridos por los bachilleres, para que al ingresar a laborar o a una carrera de nivel superior, puedan defenderse con sólidos conocimientos contables, ser competitivos y eficientes. El marco teórico del presente trabajo se fundamenta con las teorías filosófica, pedagógica, andragógica, sociológica, psicológica y técnica y como todos los aspectos relacionados con la enseñanza y la facilidad para captar plenos conocimientos. Este proyecto es factible porque su investigación es de tipo bibliográfica, documental y de campo, facilita la recopilación de datos e información que se encuentra en los diferentes materiales impresos. Este proyecto tiene como propósito principal llevar la enseñanza de contabilidad de una forma fácil y eficaz lograr que los/as estudiantes se incentiven cada día por aprender más y que en lo posible se conviertan en investigadores para enriquecer sus conocimientos
This project studies the factors that cause bachelors in the accounting area not to obtain full knowledge and have deficiencies in their academic profile, seeks to minimize these problems and maximize the knowledge acquired by the bachelors, so that when entering to work or to a race of level Superior, can defend themselves with solid accounting knowledge, be competitive and efficient. The theoretical framework of the present work is based on philosophical, pedagogical, andragogical, sociological, psychological and technical theories and as all aspects related to teaching and the facility to grasp full knowledge. This project is feasible because its research is of bibliographical, documentary and field type, it facilitates the compilation of data and information that is found in the different printed materials. The main purpose of this project is to make teaching accounting easy and efficient so that students are encouraged every day to learn more and, if possible, to become researchers to enrich their knowledge
This project studies the factors that cause bachelors in the accounting area not to obtain full knowledge and have deficiencies in their academic profile, seeks to minimize these problems and maximize the knowledge acquired by the bachelors, so that when entering to work or to a race of level Superior, can defend themselves with solid accounting knowledge, be competitive and efficient. The theoretical framework of the present work is based on philosophical, pedagogical, andragogical, sociological, psychological and technical theories and as all aspects related to teaching and the facility to grasp full knowledge. This project is feasible because its research is of bibliographical, documentary and field type, it facilitates the compilation of data and information that is found in the different printed materials. The main purpose of this project is to make teaching accounting easy and efficient so that students are encouraged every day to learn more and, if possible, to become researchers to enrich their knowledge
Descripción
Desarrollo
Palabras clave
CONOCIMIENTOS, ACADÉMICO, TALLERES, PEDAGOGÍA