Construcción de pensamiento crítico a través de la recepción de South Park en estudiantes del primer semestre de la Facultad de Comunicación Social, en 2016
Cargando...
Fecha
2017-10
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNIVERSIDAD DE GUAYAQUIL
Resumen
Problema de investigación: ¿Cuáles son las características de recepción de la
serie animada South Park en la construcción del pensamiento crítico en los
jóvenes de primer semestre de la Facultad de Comunicación Social, en 2016?
Objetivo General: Determinar los factores que influyen en la construcción de
pensamiento crítico a partir de la recepción de South Park, en los jóvenes del
primer semestre de la Facultad de Comunicación Social, en 2016. Hipótesis de
la investigación: La recepción de contenidos que emite South Park incide en la
construcción de pensamiento crítico gracias a la estructura discursiva que
emplea en sus episodios. Variables: Procesos de Recepción y Estructuras
discursivas. Tipo de investigación: descriptivo. Diseño: no experimentaltranseccional.
Metodología: se empleó la corriente filosófica de la teoría crítica
de la escuela de Frankfurt. Técnicas de investigación: se utilizó cuatro técnicas
cualitativas y cuatro cuantitativas. Muestra: no probabilística-por cuota.
Resultados: hipótesis comprobada. Propuesta: “South Park Entre líneas”.
Problem: What are the reception characteristics of the South Park series animation in the construction of critical thinking in the first semester of the social communication career in 2016? General Objective: To determine the factors that influence the construction of critical thinking from the reception of South Park, in the youth of the semester of the Facultad de Comunicación Social, in 2016. Research hypothesis: The reception of content that issues South Park focuses on the construction of critical thinking thanks to the discursive structure that it uses in its episodes. Variables: Reception Processes and Discursive Structures. Type of research: used descriptive type. Design: non-experimental-transectional. Methodology: the critical theory of the Frankfurt school was used. Techniques of investigation: four qualitative and four quantitative techniques were used. Sample: not probabilistic-per quota. Results: hypothesis tested. Proposal: "South Park Between Lines".
Problem: What are the reception characteristics of the South Park series animation in the construction of critical thinking in the first semester of the social communication career in 2016? General Objective: To determine the factors that influence the construction of critical thinking from the reception of South Park, in the youth of the semester of the Facultad de Comunicación Social, in 2016. Research hypothesis: The reception of content that issues South Park focuses on the construction of critical thinking thanks to the discursive structure that it uses in its episodes. Variables: Reception Processes and Discursive Structures. Type of research: used descriptive type. Design: non-experimental-transectional. Methodology: the critical theory of the Frankfurt school was used. Techniques of investigation: four qualitative and four quantitative techniques were used. Sample: not probabilistic-per quota. Results: hypothesis tested. Proposal: "South Park Between Lines".
Descripción
PDF
Palabras clave
COMUNICACIÓN, PENSAMIENTO CRÍTICO, PROCESOS DE RECEPCIÓN, ESTRUCTURAS DISCURSIVAS, IMAGINARIOS SOCIALES
Citación
APA