Actualización informática de los docentes y procesos de aprendizaje en el Colegio Nacional Seis de Octubre de la ciudad de Ventanas
No hay miniatura disponible
Fecha
2011
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
La intención de este proyecto es diagnosticar el grado de la
actualización informática de los docentes y procesos de aprendizaje
en Colegio Nacional Mixto Seis de Octubre de la Ciudad de Ventanas
y Diseñar un Programa de Capitación y Formación de los docentes,
el mismo que va a generar cambios importantes en los docentes de
la institución, a través de la aplicabilidad de los conocimientos
adquiridos y el uso de recursos tecnológicos como parte de
herramienta en la labor educativa, desarrollarán habilidades y
destrezas para que los estudiantes adquieran una educación que
este acorde a los adelantos tecnológicos que influyen en nuestra
sociedad globalizada. La población donde se realizará el estudio de
la investigación es el personal docente, directivos y estudiantes de la
institución, cuya nómina alcanza 2.279 personas de las cuales
conforman la muestra. El proyecto se encuentra estructurado de
cinco capítulos : Capítulo I contiene el problema, situación en el
contexto social , formulación del problema , objetivos, justificación ;
Capitulo II contiene las teorías que fundamentan la investigación
que representan a los contenidos temáticos, la fundamentación legal
, preguntas a contestarse , variables de la investigación y definición
conceptual de las variables; Capítulo III corresponde a la
metodología que se utilizará para alcanzar los objetivos planteados ,
diseño de la investigación, procedimientos de la investigación ,
población y muestra, operacionalización de las variables, técnicas e
instrumentos utilizados para investigación cuali-cuantitativa, con
modalidad de proyecto factible, investigación de campo ,
bibliográfica y documental ; Capítulo IV análisis e interpretación de
resultados; Capítulo V, las conclusiones y recomendaciones.
The intent of this project is to diagnose the extent of the software update for teachers and learning processes in the National Joint College Sixth of October City windows and Designing a Capitation Program and Training of teachers, it will generate significant changes in the staffing of the institution, through the applicability of the knowledge and use of technology resources as part of a tool in the educational work, develop skills for students to gain an education that advances according to technology that affect our global society. The town where the study will research is the teaching staff, managers and students of the institution, whose payroll reaches 2.279 people of which make up the sample. The project is structured in five chapters: Chapter I contains the problem, situation in the social context, problem formulation, objectives, rationale, Chapter II contains the theory underlying the research that represent the topics, the legal foundation, questions to be answered, research variables and conceptual definition of the variables, Chapter III concerns the methodology used to achieve the objectives, research design, research procedures, population and sample, operationalization of the variables, techniques and instruments used for qualitative and quantitative research with practical project mode, field research, literature and film, Chapter IV analysis and interpretation of results, Chapter V, conclusions and recommendations.
The intent of this project is to diagnose the extent of the software update for teachers and learning processes in the National Joint College Sixth of October City windows and Designing a Capitation Program and Training of teachers, it will generate significant changes in the staffing of the institution, through the applicability of the knowledge and use of technology resources as part of a tool in the educational work, develop skills for students to gain an education that advances according to technology that affect our global society. The town where the study will research is the teaching staff, managers and students of the institution, whose payroll reaches 2.279 people of which make up the sample. The project is structured in five chapters: Chapter I contains the problem, situation in the social context, problem formulation, objectives, rationale, Chapter II contains the theory underlying the research that represent the topics, the legal foundation, questions to be answered, research variables and conceptual definition of the variables, Chapter III concerns the methodology used to achieve the objectives, research design, research procedures, population and sample, operationalization of the variables, techniques and instruments used for qualitative and quantitative research with practical project mode, field research, literature and film, Chapter IV analysis and interpretation of results, Chapter V, conclusions and recommendations.
Descripción
PDF
Palabras clave
ACTUALIZACION, INFORMATICA, APRENDIZAJE