Análisis de la digitalización en los medios de comunicación, para la creación de una volante informativa
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Fecha
2012-08
Título de la revista
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Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Comunicación Social.
Resumen
El propósito de este trabajo de investigación es observar, identificar
evaluar e implementar las Tecnologías Digitales que permitan al
periodista actual en un alto nivel de eficacia investigativa, que se liga al
sistema moderno, con el objetivo de establecer la correlación entre las
competencias en el manejo de las Tecnologías Digitales, entregadas por
la carrera de Comunicación Social de la Universidad de Guayaquil -
FACSO, las observadas en los alumnos y las demandadas por el
mercado laboral de Medios de Comunicación en prensa radio y televisión
de Guayaquil y Quito.
La investigación se adapta a la modalidad de trabajo descriptivo y análisis e interpretación de la naturaleza actual de los hechos, con una
población de 5 profesores y 20 alumnos de la carrera de Comunicación
Social de esta Universidad, así como de 19 editores de Medios de
Comunicación, la recolección de datos se realizo mediante encuestas.
The purpose of this research is to observe, identify, evaluate and implement digital technologies that allow the journalist present at a high level of effectiveness research, which is linked to the modern system, in order to establish the correlation between management competencies of digital technologies, delivered by the Communication major at the University of Guayaquil - FACSO, as observed in Social Communication students and the labor market demand Media in radio and television media of Guayaquil and Quito. The investigation conforms to the type of descriptive and analysis and interpretation of the current nature of the facts, with a population of 5 teachers and 20 students in the career of Communication at the University, as well as 19 editors of the Media the data collection was conducted through surveys.
The purpose of this research is to observe, identify, evaluate and implement digital technologies that allow the journalist present at a high level of effectiveness research, which is linked to the modern system, in order to establish the correlation between management competencies of digital technologies, delivered by the Communication major at the University of Guayaquil - FACSO, as observed in Social Communication students and the labor market demand Media in radio and television media of Guayaquil and Quito. The investigation conforms to the type of descriptive and analysis and interpretation of the current nature of the facts, with a population of 5 teachers and 20 students in the career of Communication at the University, as well as 19 editors of the Media the data collection was conducted through surveys.
Descripción
Palabras clave
TECNOLOGIA, INFORMACION, SOCIEDADES